به گزارش ایران دکونومی، به نقل از روابط عمومی ابر آروان، محصول Shell ابری آروان که ترکیبی از یک محیط توسعه یکپارچه (Choud IDE) و ترمینال سفارشی سازی شده‌ آنلاین (Cloud Shell) می‌باشد، توسعه اپلیکیشن، مدیریت سیستم و زیرساخت را با هر دستگاهی در همه‌جا ممکن می‌سازد. همچنین این محصول ارائه محیط یکسان توسعه محصول و موقعیت ایده‌آلی را برای آموزش آنلاین فراهم کرده است.

برخورداری از زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون، افزونه‌های متنوع VSCode و بسته‌های نرم‌افزاری لینوکس از ویژگی‌های این محصول جدید بوده که به‌گونه پیش‌فرض در بستر ابر برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار دارد. جهت توسعه و مدیریت سرویس‌های ابری با Shell ابری آروان کافیست تا سورس کد را بر روی محصول Chone و پروژه‌ای خود را Run کنید.

همچنین این Cloud Shell ابر آروان از طریق ارائه ۱۰۰ بسته نرم‌افزاری لینوکس و در همکاری با زبان‌های برنامه‌نویسی متفاوت، محیط بهتری را برای تست کردن کدها فراهم کرده است.

در کنار مواردی که اشاره شد، هماهنگی با API و CLI آروان از ویژگی‌های عمده کلادشل ابر آروان می‌باشد. در این صورت امکان استفاده از قابلیت‌های مختلف محصولات آروان در کوتاه‌ترین زمان به شکل یکپارچه و با امنیت بالا از این طریق فراهم می‌گردد.

همانطور که قبلا نیز گفته شد، از آنجایی‌که امکانات Shell ابری آروان در همه‌جا قابل دسترس می‌باشد، برای همین در هر زمان و با استفاده از مرورگرهای مختلف، سرویس‌های ابری را می‌توان توسعه داده و مدیریت نمود.

سازگار بودن با همه دستگاه‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول بوده که میزان منابع لبپ‌تاپ یا سیستم کاربر مانند Disk و CPU دیگر پارامتر تعیین کننده‌ای برای کار توسعه‌ای محصول نبوده و یا این‌که با استفاده از کلادشل ابر آروان، توسعه‌ای سرویس‌ها با گوشی همراه یا تبلت در نسخ‌ای PWA با اندازه‌های مختلف فراهم شده است. علاوه بر آن ذخیره‌سازی دائمی داده‌ها، تغییرات و پیکربندی‌های انجام شده با حجم دلخواه از دیگر ریسک‌های پرسرعت این محصول بوده است.

در کنار آن این محصول امکان توسعه، یکپارچه‌سازی و تغییر کدهای موجود در مخزن گیت به شکل آنلاین را نیز در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

برای توسعه و مدیریت سرویس‌های Shell ابری آروان چه باید کرد؟

جهت توسعه یک سرویس ابری بدون Cloud IDE در قدم اول باید یک سرور لینوکس تهیه و حداقل ۲۰ بسته لینوکس ضروری روی آن فعال کرد و علاوه بر آن باید از سیستم شخصی نیز استفاده گردد تا زبان‌های برنامه‌نویسی، افزونه‌ها و کانفیگ‌های مورد نیاز برای توسعه سرویس روی آن نصب باشد.

در کنار آن از Shell ابری مثل متباقی محصولات ابر آروان می‌توان به‌شکل PAYG استفاده کرد و در مقابل میزان مصرف هزینه آن را پرداخت کرد. استفاده از این محصول در قالب بسته‌های 16-core-3، 8-core، 4-core، و core-20 نیز ممکن است. باتوجه به قیمت‌گذاری این محصول به‌شکل PAYG، امکان استفاده از Cloud Shell برای مصارف مختلف وجود دارد. از سوی دیگر هم در کنار مدیریت هزینه‌ها و مصارف، افزایش یا کاهش منابع با هربار اجرا در Shell نیز ممکن شده است.

لازم به ذکر است که علاقه‌مندان می‌توانند برای بررسی Shell ابری آروان، در هر ماه ۵ ساعت به‌شکل رایگان از بسته core-8 و دیسک 40GB استفاده کنند.

در همین راستا ابزار Rubberduck نیز امکان دسترسی به ChatGPT را در Shell ابری آروان و پس از آن توسعه سرویس‌های مختلف به کمک هوش مصنوعی را فراهم کرده است.

از آنجایی‌که یکی از چالش‌های اساسی برای آموزش برنامه‌نویسی یکسان، نبود سیستم‌های دانش‌پذیر و همچنین تفاوت سیستم‌عامل‌های آنها می‌باشد و بسیاری از دانش‌پذیران سیستم شخصی ندارند، بنابراین Shell ابری آروان در واقع محیط یکسانی را در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار می‌دهد تا اساتید و دانش‌پذیران نگران رفع مشکلاتی از قبیل تفاوت سیستم‌ها نباشند.

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array