به گزارش ایران دکونومی، محمدحسن آصفری در مورد قدم مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: یکی از اقدامات خوب کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان بود و ما دولت را مکلف کردیم تا حقوق بازنشستگان را تا ۹۰ درصد با حقوق شاغلان هم تراز کند. با توجه به شرایط تورمی جامعه این افزایش به نسبت تورم صورت خواهد گرفت. 

وی در ادامه نیز گفت: بخش زیادی از بازنشستگان امروز با مشکل معیشتی مواجه هستند و شرایط تورمی جامعه زندگی را برای بازنشستگان سخت کرده است و حقوق بازنشستگی در شرایط فعلی کفاف زندگی و عائله آنها را نمی‌دهد.

دریافتی بازنشستگان کم است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از بازنشستگان زیر ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند که این مبالغ کفاف زندگی بازنشستگان را نمی‌دهد. کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم تصویب کرد تا حقوق بازنشستگان و شاغلان متناسب سازی شود و حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد. ان‌شاءالله ظرف هفته آینده این موضوع به تصویب صحن مجلس نیز خواهد رسید.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم،‌ کلیه بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی، شامل این مصوبه متناسب سازی حقوق خواهند شد.

همسان‌سازی حقوق، یعنی حقوق فردی كه در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به كسی كه حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. 

 در ماده ۹۸ قانون خدمات كشوری آمده است که چنانچه ضریب جدول مستخدمین رسمی شاغل تغییر كند، دولت مكلف است، به نسبتی كه هزینه زندگی موجب این تغییر شده است، حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران را ترمیم كند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array