به گزارش ایران دکونومی، طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه فجر آغاز و تا اردیبهشت‌ امسال ادامه یافت و در سه مرحله واریز شد.

در این طرح اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

و مردم می‌توانند با استفاده از کالابرگ ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر را خریداری کنند.

آیا یارانه کالابرگ در خرداد ماه 1403 هم واریز می‌شود؟

 احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت، در هفته گذشته اعلام کرد با توجه به استقبال ۶۰ میلیون نفری از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و تاثیر مثبت آن بر طبقات ضعیف و متوسط جامعه، اهتمام دولت تامین منابع لازم برای ادامه طرح است.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماع در پاسخ درباره‌ی این موضوع بیان کرد: تداوم این طرح نیازمند بررسی است که در حال انجام است و تاکنون تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

با توجه به اعلام رضایت و آمادگی دولت برای اجرای مجدد این طرح و هم‌چنین استقبال بالای مردم از آن، این انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه‌چندان دور احتمالاً شاهد اجرای چنین طرح و یا مشابه آن باشیم.

با توجه به چراغ سبز وزیر اقتصاد و وزیر تعاون به ادامه دار شدن طرح کالابرگ احتمال می رود که در خرداد ماه ین طرح ادامه پیدا کند. اما هنوز زمان دقیقی برای شارژ کالابرگ خرداد ماه ۱۴۰۳ مشخص نشده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array