به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی Threads با اضافه کردن یک قابلیت جدید مشابه توییتر (X فعلی)، سعی دارد شباهت‌های خود را به این پلتفرم افزایش دهد.
این شبکه اجتماعی متن‌محور که تحت مدیریت کمپانی متاست؛ به‌تازگی قابلیت ذخیره کردن یا “بوک‌مارک” کردن پست‌های موردعلاقه و مراجعه مجدد به آنها را در اختیار کاربران قرار داده است.

Threads

تجربه کاربری Threads، یک قدم نزدیکتر به X

آدام موسری، رئیس شبکه اجتماعی اینستاگرام که از زمان راه‌اندازی پلتفرم Threads در زمینه اطلاع‌رسانی عملکرد و آپدیت‌های آن حسابی فعال بوده؛ اخیراً از این قابلیت جدید نیز رونمایی کرده است. به گفته او آپدیت بوک‌مارک کردن پست‌ها در این پلتفرم کم‌کم در اختیار عده وسیع‌تری از کاربران قرار خواهد گرفت.

اگر این قابلیت در پروفایل Threads شما فعال شده باشد؛ می‌تواند با ضربه زدن بر روی گزینه سه‌نقطه سمت راست بالای هر پست و سپس انتخاب گزینه “Save” از این منو، پست مدنظر را در فرایندی مشابه اینستاگرام یا X برای خود ذخیره کنید.

برای دسترسی به پست‌های ذخیره‌شده در اپلیکیشن Threads، کافی‌ست به پروفایل کابری خود مراجعه کرده و سپس با انتخاب گزینه “تنظیمات” در بالا سمت راست صفحه، به بخش “Saved” مراجعه کنید. درست مانند اینستاگرام، تمامی پست‌های بوک‌مارک شده به‌صورت یک‌جا در این بخش قابل‌مشاهده خواهند بود.
البته یک تفاوت جزئی میان سازوکار این قابلیت در این پلتفرم و اینستاگرام این است که بوک‌مارک کردن پست‌ها در اینستاگرام از طریق گزینه اختصاصی که در زیر هر پست تعبیه شده امکان‌پذیر است؛ اما در Threads کاربران باید ابتدا از طریق منوی سه‌نقطه و سپس گزینه Save این مراحل را طی کنند.

آپدیت Threads

با اینکه پلتفرم Threads عملاً بر زیرساخت‌های اینستاگرام توسعه داده شده است؛ اما هنوز خبری از بخش Collections در پست‌های ذخیره‌شده نیست و کاربران هنوز به این مورد دسترسی ندارند. بخش Collections در اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌ها و ریلزهای مشابه را در فایل‌های جداگانه ذخیره کنند.

اما حتی با این وجود، براساس شواهد و به گفته آدام موسری، کار بر روی قابلیت بوک‌مارک کردن پست‌ها در پلتفرم Threads ادامه دارد و به‌مرور زمان مانند دیگر ضعف‌های کاربردی اولیه این مورد نیز بهبود خواهد یافت. این شبکه اجتماعی اخیراً در حال آزمایش دو قابلیتی است که به گفته موسری جزء “پرتکرارترین درخواست‌های کاربران” بوده‌اند.
پیش‌بینی می‌شود یکی از این قابلیت‌ها “موضوعات ترند روز” (Trends) باشد.  پس از اضافه شدن این قابلیت به زیرساخت‌های این شبکه اجتماعی، موضوعات ترند روز در فید For You و بخش جستجو به کاربران نمایش داده خواهد شد.

همچنین با توجه به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال (2024) برگزار خواهند شد؛ کمپانی متا که صاحب برخی از بزرگترین پلتفرم‌های اجتماعی است اعلام کرده قصد دارد راهکار متفاوتی را برای فصل انتخابات در پیش بگیرد.
به گفته این کمپانی، پیشنهاد دادن محتواهای سیاسی و اجتماعی در اینستاگرام و Threads متوقف خواهد شد؛ مگر اینکه خودِ کاربران خواستار مشاهده این موضوعات باشند.

این قابلیت در بخش محتواهای پیشنهادی Explore و همچنین بخش Reels فعال خواهد شد. با نزدیک‌تر شدن به فصل انتخابات، کمپانی متا تمهیدات بسیاری را برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند اندیشیده و در جدیدترین اقدام خود، الصاق واترمارک به محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی را اجباری کرده است.

منبع: Neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array