به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بالاخره کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ می‌توانند بدون نیاز به انجام ترفندهای مختلف، به‌صورت همزمان از چند حساب کاربری در این پلتفرم استفاده کنند.

پشتیبانی از چند حساب کاربری در واتساپ

در گذشته، کاربران مجبور به ایجاد یک نسخه کپی جانبی از اپ واتساپ یا استفاده از فضاهای موازی دیگر می‌شدند که در نهایت چیزی به‌جز پیچیده شدن پروسه استفاده و کند شدن سرعت دستگاه عایدشان نمی‌شد.

با عرضه نسخه پیش‌روی بتای واتساپ (ورژن 2.23.18.21)، فضای کاربری جدیدی در اختیار کاربران اندرویدی قرار می‌گیرد که دکمه “افزودن حساب کاربری” در آن تعبیه شده است. این قابلیت در گذشته فقط محدود به کاربران بتا و آزمایشی بوده است.
علاوه‌بر امکان استفاده از یک حساب کاربری در چند تلفن مختلف، قابلیت‌های دیگر این آپدیت، نسخه جدید واتساپ را از لحاظ امکانات به اپلیکیشن Messenger متا شبیه‌تر خواهد کرد.

انجمن‌های واتساپ
انجمن‌ها، مجموعی از چند گروه هستند.

تنظیمات جدید مربوط به انجمن‌ها

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این نسخه از واتساپ، دسترسی‌های مدیریتی برای افزودن اعضای جدید به Communities می‌باشد.
قابلیت Communities یا “اجتماع/انجمن”، فضایی جامع در اپلیکیشن واتساپ است که شامل چند گروه مختلف می‌باشد. سازمان‌ها و مؤسسات مختلف می‌توانند با ایجاد یک انجمن و دسته‌بندی آن به چند گروه زیرمجموعه، پرسنل و کارمندان خود را در بخش‌های مختلف مدیریت کنند.

تنظیمات مربوط به افزودن اعضای جدید به انجمن‌ها

در آپدیت جدید واتساپ، ادمین‌های انجمن‌ها می‌توانند از بخش تنظیمات افراد مجاز برای افزودن اعضای جدید از میان دو گزینه “همه” و “فقط ادمین‌های انجمن” انتخاب کنند.

ویرایش پیام‌ها تا 15 دقیقه پس از ارسال

کمپانی متا اعلام کرده که از این پس ادمین انجمن‌ها می‌توانند اطلاعیه‌های منتشر شده خود را تا سقف 15 دقیقه پس از ارسال ویرایش کنند.

تنظیمات مربوط به تاریخچه مکالمات

در گروه‌های واتساپی، ادمین‌ها می‌توانند دسترسی اعضای جدید به مکالمات قدیمی را تا زمان معینی مشخص کرده و حتی نمایش تاریخچه مکالمات را تا 24 ساعت قبل از پیوستن اعضای جدید محدود کنند.

دریافت کد احراز هویت از طریق ایمیل

آدرس ایمیل، راه جدید احراز هویت کاربران

واتساپ تصمیم گرفته تمرکز خود را از ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری فقط از طریق شماره تلفن برداشته و آن را به ایمیل نیز معطوف کند. در این آپدیت جدید کاربران قادر خواهند بود با وارد کردن آدرس ایمیل خود، راه دسترسی جدیدی برای دریافت پسوردهای یکبارمصرف ایجاد کنند.
این اقدام جدید واتساپ، رسیدگی به شکایات مکرر کاربرانی بود که امکان دریافت پسورد یکبارمصرف از طریق پیام کوتاه (SMS) را نداشتند. کاربران بتای واجد شرایط می‌توانند از بخش تنطیمات حساب کاربری این قابلیت جدید را امتحان کنند.

امکان ارسال تصاویر و ویدیوهای HD

ارسال تصاویر و ویدیوهای با کیفیت‌تر

همانطور که مدتی قبل اعلام شده بود، این آپدیت جدید امکان ارسال تصاویر و ویدیو با کیفیت HD را به کاربران واتساپ ارائه داده است. اگر سایز تصویر مدنظر کاربران بیشتر از 1200×1600 پیکسل باشد، این اپلیکیشن به‌صورت خودکار گزینه “ارسال تصویر با کیفیت HD” را به کاربران نمایش خواهد داد. این قابلیت هم‌اکنون به‌صورت سراسری در اختیار همه کاربران قرار داد.

رابط کاربری جدید و بهبود یافته

طراحی مجدد رابط کاربری

کاربران اندرویدی این پیام‌رسان می‌توانند انتظار طراحی جدیدی از رابط کاربری این اپ، الهام گرفته شده از Material Design 3 داشته باشند. این رابط کاربری (UI) جدید آیکون اپلیکیشن را در گوشه سمت راست اسکرین نمایش خواهد داد. و همچنین گزینه‌های دوربین، جستجو و تنظیمات نیز در همین فضا قرار گرفته‌اند.
همچنین نمایش عکس پروفایل در این بخش نشانی از پشتیبانی واتساپ از چند حساب کاربری به‌صورت همزمان را دارد. انتظار می‌رود مانند همین سازوکار در اپلیکیشن‌های مشابه، کاربران با کلیک کردن بر روی عکس پروفایل خود میان اکانت‌های مختلف جابه‌جا شوند.

کمپانی متا اخیراً قابلیت جدید بسیاری را نیز به واتساپ افزوده است. براساس گزارشات قابلیت Passkey (ورود به حساب‌کاربری با روش‌های بیومتریک) در این کمپانی در دست توسعه می‌باشد. با استفاده از قابلیت Passkey، کاربران واتساپ قادر خواهند بود با اسکن چهره یا اثر انگشت خود و بدون نیاز به ورود رمزعبور وارد حساب‌کاربری خود شوند.

همچنین ساختن استیکر واتساپ به کمک هوش مصنوعی و واکنش نشان دادن به استاتوس‌ها از طریق آواتارهای شخصی کاربران، دو آپدیت جدید دیگر در این پلتفرم هستند.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array