به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت خودروسازی نیسان موتور روز هفتم مارس (17 اسفند) از راه‌اندازی یک تجربه متاورسی جدید با موضوع ایمنی و تاریخ خبر داد. در این پروژه جدید که Heritage Cars & Safe Drive Studio (به معنای استودیوی خودروهای قدیمی و رانندگی ایمن) نام دارد، نمایشی همه‌جانبه با سه خودروی نمادین نیسان در تاریخ فعالیت این شرکت را با نمایشگاه‌های ایمنی آموزشی تعاملی ترکیب می‌کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی نیسان:

«این استودیو نودمین سالگرد تاسیس نیسان را گرامی می‌دارد که در ماه دسامبر آغاز شد. سه مدل نمادین از سوابق گذشته نیسان در این پروژه حضور دارند که هر کدام در یک محیط مجازی به‌دقت ساخته شده‌اند که منعکس‌کننده دوران عرضه آن است.»

در متاورس جدید نیسان چه خبر است؟

در اولین نمایشگاه، سیلویا کیو S13 به نمایش گذاشته می‌شود. این مدل نیسان در سراسر جهان به دلیل محبوبیتش به عنوان یک وسیله نقلیه دریفت شناخته شده است. اکنون کاربران می‌توانند در پروژه متاورسی جدید، این وسیله نقلیه تاریخی را بررسی کنند.

نیسان سیلویا

در نمایشگاه دوم، کاربران می‌توانند با یک مینی گیم متمرکز بر یادگیری در مورد میدان دید راننده و تأثیرات ویژگی توجه چندجانبه بر ایمنی هنگام رانندگی سرگرم شوند. در این بخش، می‌توانید مدل Skyline 2000GTX-E که به‌خاطر شهرت آن در رسانه‌های فرهنگ عمومی از جمله سری بازی‌های ویدیویی Gran Turismo و مجموعه فیلم‌های Fast and Furious، به یکی از محبوب‌ترین تیونرهای تمام دوران تبدیل شد را بررسی کنید.

اسکای نیسان

نمایشگاه نهایی در محیطی که «یادآور یک سالن غذاخوری کلاسیک آمریکایی و درایو-این سینما» است، کاربران را به ایالات متحده در دهه‌های 1950 و 60 می‌برد. در این بخش می‌توانید در تمرین چرخش فرمان دستی شرکت کنید. لازم به ذکر است که درایو-این سینما که با نام سینما ماشین یا سینمای اتومبیل‌رو نیز شناخته می‌شود، متشکل از یک پرده بزرگ و یک پارکینگ برای خودروها است. در این نوع سینما تماشاگر می‌تواند از درون خودروی خود، فیلم را تماشا کند.

این پروژه با هماهنگی محققان دانشگاه‌های ژاپن توسعه یافته و در هدست متا کوئست در دسترس هستند. پیش از این نیز نیسان اولین تست درایو مجازی این شرکت را در سال 2022 در این پلتفرم راه‌اندازی کرده بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array