به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، این هفته بازار کریپتو شاهد رشد قابل توجهی بود و همین امر باعث احیای احساسات صعودی در میان فعالان بازار شد. در همین راستا، میم کوین محبوب په‌په کوین (PEPE) از سطح 0.00000122 دلار بازگشت و آماده شد تا آخرین سقف نوسانی خود در حدود 0.00000175 دلار را به چالش بکشد. این بازگشت تشکیل یک الگوی صعودی مشهور به نام سر و شانه معکوس را به دنبال داشت که نشان‌دهنده اولین نشانه‌های معکوس شدن روند بازار است.

نمودار روزانه قیمت په‌په کوین (PEPE)
نمودار روزانه قیمت په‌په کوین (PEPE) و تشکیل الگوی سر و شانه معکوس؛ منبع: TradingView

طی هفت ماه گذشته، حرکات قیمت په‌په (PEPE) عمدتاً در حاشیه بازار رخ داده و این دارایی را برای حفظ سطوح بالای 0.0000019 دلار با مشکلاتی مواجه کرده است. تجزیه و تحلیل نمودار روزانه په‌په نشان می‌دهد که این دوره تحکیم، به شکل یک الگوی سر و شانه‌های معکوس در آمده است که اغلب نشانه‌ای از بازگشت بالقوه روند صعودی به بازار است.

این الگو نشان می‌دهد که در یک مقطع مشخص، انباشت فزاینده‌ای توسط خریداران صورت گرفته است که معمولاً همزمان با رسیدن قیمت یک دارایی به پایین‌ترین سطوح آن اتفاق می‌افتد. در میان ابهاماتی که ماه دسامبر بازار کریپتو را تحت تأثیر قرار داد، ارزش په‌په با کاهشی جزئی مواجه شد و به مرز 0.00000221 دلار رسید. این اصلاح، جزئی از الگوی مذکور در نظر گرفته می‌شود و به اصطلاح شانه راست این ستاپ را تشکیل می‌دهد.

روز 22 دسامبر (1 دی)، یک جریان ورودی قابل توجه سرمایه به سمت بازار این میم کوین باعث شکست قاطع مقاومت خط روند شد. شکست موفقیت‌آمیز خط گردن این الگو، که در حدود 0.0000017 دلار واقع است، شروع یک روند صعودی جدید را تائید خواهد کرد.

در مقابل، اگر خریداران نتوانند قیمت را به بالای این خط گردن بحرانی برسانند، په‌په کوین (PEPE) احتمالاً به مسیر خود در حاشیه بازار ادامه خواهد داد و برای تعیین حرکت مهم بعدی خود، منتظر تحولات بیشتر بازار یا کاتالیزورهای قوی‌تر خواهد ماند.

آیا قیمت په‌په کوین (PEPE) آماده عبور از 0.000002 دلار هست؟

با نزدیک شدن به سال 2024، خوش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال نسبت به تایید بالقوه یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین بیشتر می‌شود. همین خوش‌بینی احتمال شکست مقاومت بالای خط گردن الگو را برای په‌په افزایش می‌دهد و به طور بالقوه موج خرید قابل توجهی را ایجاد می‌کند. این بریک‌اوت قاطعانه می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه 70 درصدی قیمت از سطوح فعلی و حرکت به سمت 0.0000029 دلار شود.

علاوه بر این، مرز بالایی اندیکاتور باندهای بولینگر که در اطراف مارک 0.0000017 دلار مسطح می‌شود، مانع دیگری در برابر خریداران ایجاد می‌کند ولی در مقابل، اندیکاتور همگرایی واگرایی میانگین‌های متحرک موسوم به اندیکاتور مکدی (MACD) یک صلیب صعودی بالقوه بین خط MACD و خط سیگنال بالای خط صفر تشکیل داده است که تایید هرچه بیشتر برای ادامه روند صعودی فعلی خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array