به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نزدیک به دو ماه است که قیمت اتریوم (ETH) بالاتر از تراز 1800 دلار ثابت مانده است. در حال حاضر نیز با وجود 1.05 درصد افت در تایم فریم روزانه، همچنان با قیمت 1858 دلار معامله می‌شود.  

پس از صدور حکم نهایی در پرونده قضایی ریپل در اوایل ماه جولای، سرمایه‌گذاران کمتر بر روی بیت کوین (BTC) و اتریوم متمرکز شدند و به آلتکوین‌هایی مثل ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، پالیگان (MATIC)، سولانا (SOL) و اخیراً دوج کوین (DOGE) روی آوردند.

در حال حاضر، بزرگترین چالش در میان گاوهای اتریوم (خریداران)، نگه داشتن قیمت بالاتر از تراز 1800 دلار است، حرکتی که از کاهش احتمالی قیمت تا 1700 و 1600 دلار جلوگیری می‌کند.

تحلیلگران معتقدند اندکی بهبود در ارزش فعلی بازار بزرگترین توکن قراردادهای هوشمند، ممکن است باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذارانی شود که همچنان منتظر تایید روند صعودی بالاتر از تراز 2000 دلار هستند.

لازمه آغاز رالی اتریوم (ETH) چیست؟

قیمت اتریوم در آستانه یک شکست مقاومتی بالقوه بزرگ قرار دارد که می‌تواند نه تنها آن را به بالای 2000 دلار برساند، بلکه به گاوها اجازه می‌دهد برای اولین بار از ماه می 2022 (اردیبهشت 1401) فاصله خود با مقاومت 2400 دلاری را پر کنند. در نمودار روزانه اتریوم (ETH) شکل‌گیری الگوی سر و شانه معکوس (H&S) نوید یک حرکت صعودی 19 درصدی به سمت تراز 2385 دلار را می‌دهد. این الگوی سر و شانه معکوس (H&S) می‌تواند پایان روند نزولی و شروع روند صعودی را نشان دهد.

البته این الگو زمانی تأیید می‌شود که قیمت بالاتر از خطی موسوم به خط گردن، که دو سقف قیمت در قسمت شانه‌ها را به هم وصل می‌کند و اکنون در حدود تراز 2000 دلار قرار دارد، شکسته شود.

همیشه به معامله‌گران توصیه شده است که در صورت شکل‌گیری این الگو، همزمان با شکست خط گردن برای خرید اقدام کنند یا منتظر پولبک به سمت خط گردن باشند تا مطمئن شوند که این شکست پایدار است و تله گاوی نیست. توجه داشته باشید که هدف قیمت در این الگو، فاصله از سر تا خط گردن (19٪) است که به نقطه شکست اضافه شده است.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم (ETH/USD). منبع: Tradingview

هنگام کار با الگوی سر و شانه معکوس، سایر اندیکاتورها به ویژه شاخص جریان پول (MFI)، که جریان ورودی و خروجی سرمایه در بازار را بررسی می‌کند، نیز باید با دقت زیر نظر گرفته شوند. همانطور که در نمودار روزانه اتریوم قابل مشاهده است، اکنون شاخص جریان پول (MFI) چشم‌اندازی صعودی دارد، که نشان دهنده احتمال یک شکست قریب‌الوقوع در آینده نزدیک است.

آنچه به اعتبار این چشم‌انداز صعودی در نمودار روزانه اضافه می‌کند، اندیکاتور واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) است که احتمالاً سیگنال خرید در آخر هفته را نشان می‌دهد. برای ورود به پوزیشن‌های لانگ باید در اندیکاتور مومنتوم که با خط MACD به رنگ آبی در زیر خط قرمز رنگ سیگنال مشخص شده است، به دنبال تشکیل یک صلیب صعودی بود.

برای تایید این روند صعودی در مرحله اول لازم است قیمت بالاتر از اولین مقاومت مهم پیش روی خود در نزدیکی میانگین متحرک 50 روزه (EMA) در تراز 1870 دلار باقی بماند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array