به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم پیشروی معاملات ارزهای دیجیتال اوکی ایکس (OKX) رسماً از راه‌اندازی OKX TR، یک صرافی تخصصی ارزهای دیجیتال که به طور خاص برای رفع نیازهای کاربران ترکیه طراحی شده است، خبر داد. این اقدام گامی بزرگ در راستای تلاش‌های این شرکت برای تامین دسترسی بیشتر کاربران ترک به امکانات معاملات رمزارزی و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

ادغام کیف پول اوکی ایکس (OKX)

گفته می‌شود کیف پول مبتنی بر وب3 اوکی ایکس (OKX) در شاخه جدید آن ادغام شده است تا به کاربران ترک اجازه دهد به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها دسترسی پیدا کنند. این کیف پول یک پورتال کاربر پسند برای معاملات توکن‌های غیرمثلی (NFT) با استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) ارائه می‌دهد. فناوری محاسبات چند طرفه (MPC) و account abstraction (AA) و افزایش دسترسی برای کاربران با سطوح مختلف تخصص فنی ازجمله ویژگی‌های قابل توجه کیف پول OKX است. برداشت به لیر ترکیه از طریق مشارکت استراتژیک با موسسات بانکی بزرگ این کشور مانند Fibabanka، VakıfBank، Ziraat Bankası، İş Bankası، Şekerbank و Türkiye Finans تسهیل شده است. به علاوه طیف وسیعی از جفت ارزهای معاملاتی از جمله USDT/TRY، BTC/TRY و ETH/TRY. برای تجارت در این پلتفرم ارائه شده است.

علاوه بر این، OKX TR با ارائه پشتیبانی شبانه روزی مشتری به دو زبان ترکی و انگلیسی، تلاش برای ارائه کمک سریع و راهنمایی جامع در هر زمان که نیاز باشد، تجربه کاربر را در اولویت قرار می‌دهد.

اوکی ایکس ترکیه

پیشینه پذیرش کریپتو در ترکیه

ورود این پلتفرم تخصصی به اکوسیستم رو به رشد کریپتو در ترکیه با نرخ پذیرشی نزدیک به 50 درصد کمک شایانی خواهد کرد. گزارشی که پلتفرم رقیب اوکی ایکس (OKX) یعنی کوکوین (KuCoin) در ماه آگوست سال گذشته منتشر کرد، نشان داد که در طول 18 ماه گذشته کاربران رمزارزها در ترکیه افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. اعتقاد بر این است که این نرخ پذیرش بالا تا حدی به دلیل نقشی است که این کلاس دارایی به عنوان یک راه نجات مالی در بحبوحه چالش‌های اقتصادی این کشور ایفا می‌کند. ارزش پول ملی این کشور، یعنی لیر ترکیه، طی سال‌های اخیر به دلیل تورم شدید به شکلی روزافزون در حال افول است.

حیدر رفیق (Haider Rafique)، مدیر ارشد بازاریابی اوکی ایکس گفت سرویس جدید ویژگی‌هایی مثل «ثبت‌نام و تأمین مالی سریع» را در کنار «کم‌ترین کارمزدها در بازار» به کاربران خود ارائه خواهد کرد.

مهمت چامیر (Mehmet Çamır)، رئیس OKX TR، اظهار داشته است که این شرکت برای اولین بار در ماه می 2023 از طرح گسترش خود در ترکیه خبر داده بود. چامیر ضمن بیان اهداف شرکت در بازار ترکیه اظهار داشت: “راه‌اندازی شعبه ترکی اوکی ایکس (OKX TR) بیش از آن که یک توسعه ساده باشد، نشان‌دهنده تعهد شرکت در ارائه دروازه‌ای شفاف، سازگار و کاربرپسند به دنیای بلاکچین برای کاربران ترک است.”

این درحالی است که ترکیه درصدد است مجموعه‌ای از مقررات تازه را در زمینه ارزهای دیجیتال وضع کند که هدف آن عمدتاً حذف نام ترکیه از «فهرست خاکستری» گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است. در همین راستا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در ماه دسامبر فاطما اوزکول، کارشناس بلاکچین و ارزهای دیجیتال را به عنوان عضو هیئت مدیره کمیته تعیین نرخ بانک مرکزی ترکیه منصوب کرد. این اقدامات نشان‌دهنده تغییرات مثبت و قابل توجهی است که در دیدگاه اردوغان نسبت به فضای کریپتو احساس می‌شود. وی در سال 2021 در سخنرانی خود از «جنگ علیه رمزارزها» صحبت کرده بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptonews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array