به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در جریان رویداد Xbox Games Showcase، مایکروسافت از کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) رونمایی کرد. گفته می‌شود سه مدل از کنسول‌های ایکس باکس با سری ایکس و اس تعطیلات سال نو روانه بازار خواهند شد.

ویژگی‌های سه نسخه جدید ایکس باکس

طبق اعلام مایکروسافت، نسخه جدید که در رنگ سفید عرضه خواهد، تماماً دیجیتالی بوده و جایی برای وارد کردن دیسک بازی در آن تعبیه نشده است. در بیانیه این شرکت گفته شده است نسخه 2 ترابایتی ایکس باکس سری ایکس با لیبل ” Special Edtion” معرفی می‌شود که احتمالاً به معنای محدود بودن تعداد دستگاه‌هایی است که قرار است در بازار عرضه شوند. گفتنی است که این نسخه با رنگ مشکی کهکشانی عرضه می‌شود و قیمت احتمالی آن 600 دلار است.

ایکس باکس سری ایکس

افزون بر موارد فوق، نسخه جدید ایکس‌باکس سری اس (Xbox Series S) به رنگ سفید و با حافظه داخلی 1 ترابایت معرفی شده است که ظاهراً از نظر مشخصات فنی با دیگر نسخه‌های سری اس تفاوتی ندارد و با قیمت 350 دلار روانه بازار خواهد شد.

لازم به ذکر است که پیش از این شایعه شده بود که مایکروسافت قصد دارد نسخه به‌روزرشده ایکس باکس سری ایکس را امسال معرفی کند، ولی با عرضه این نسخه جدید، احتمالاً برنامه قبلی به تعویق خواهد افتاد. گفته می‌شود نسخه ارتقا یافته ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) که با اسم رمز Brooklin معرفی خواهد شد، ظاهری متفاوت و استوانه‌ای شکل داشته و از دیسک در آن استفاده نخواهد شد. این دستگاه احتمالاً با یک کنترلر جدید و سیستم ارتباطی Xbox Wireless 2 روانه بازار می‌شود.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array