به گزارش ایران دکونومی، ظهر امروز (دوشنبه، ٢١ خردادماه ۱۴۰۳) با حضور «محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، «حسن زمانیان» رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، «سجاد محمدعلی نژاد» معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم و برخی رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در وزارت علوم از از سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) رونمایی شد.

سامانه جان که از سوی معاونت فناوری وزارت علوم و با حمایت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی راه اندازی شده، به واحدهای فناور، شرکت‌های دانش بنیان، نوپا و نوآور این امکان را می‌دهد که محصولات خود را در آن ثبت کنند.

برای جلوگیری از تخصیص ارز دولتی برای واردات محصولات مشابه و همچنین با هدف رونق تولید محصولات داخلی و حمایت از فناوری‌های داخلی، قرار است این سامانه به سامانه توانیران وزارت صنعت، معدن و تجارت متصل شود.

شایان ذکر است که در حال حاضر ۴۶ پارک فناوری به عضویت این سامانه درآمده‌اند و ۲۳۱۵ شرکت بیش از ۷۳۱۱ محصول را در آن بارگذاری کرده‌اند.

در بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۲) وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی سامانه جان خبر داده و اعلام کرده بود که همزمان با راه‌اندازی این سامانه، واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، ممنوع خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array