به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از برگزاری رویداد سالانه توسعه‌دهندگان اپل، برخلاف آنچه تصور می‌شد، رمزارزهای مرتبط با هوش مصنوعی، عملکرد خوبی از خود نشان ندادند و همگی در مسیر کاهش قرار گرفتند. بسیاری از تحلیلگران این موج منفی را ناشی از اظهارات جنجالی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا می‌دانند که صراحتاً اپل را به نبرد دعوت کرد.

همانطور که در خبرها گفتیم، بعد از معرفی هوش مصنوعی اختصاصی اپل با نام از اپل اینتلیجنس (Apple Intelligence)، و اعلام آغاز همکاری این شرکت با OpenAI ، ایلان ماسک در حساب رسمی خود در ایکس نسبت به این خبر واکنش نشان داد و ادغام ChatGPT در سیستم‌ عامل‌ اپل را یک تهدید امنیتی غیرقابل قبول توصیف کرد. وی در ادامه، اپل را تهدید کرد که در صورت ادغام این چت‌بات در سیستم عامل دستگاه‌های این شرکت، اجازه ورود هیچ یک از محصولات آن را به شرکت‌های تحت مدیریت خود نخواهد داد.

تاثیر ایلان ماسک بر توکن های هوش مصنوعی

تاثیر اظهارات ایلان ماسک بر بازار

داده‌های بازار نشان می‌دهند که بعد از این اظهارات جنجالی ایلان ماسک، قیمت توکن‌های هوش مصنوعی مثل رندر (RNDR)، فچ‌.ای‌آی (FET)، نیر پروتکل (NEAR)، سینگولاریتی‌نت (AGIX) و بیت‌تنسور (TAO)، در بازه یک روزه بین ۳ تا ۶ درصد کاهش را تجربه کرد.

پس از آن، شاخص توکن‌های هوش مصنوعی در پلتفرم کوین‌دسک نیز سقوط کرد و ارزش بازار آن با حدود ۲.۵ درصد کاهش مواجه شد.

علاوه بر توکن‌های هوش مصنوعی، ارزش سهام اپل نیز با وجود رشد اندک شاخص‌های اصلی وال‌استریت، حدود ۲ درصد کاهش یافت.

منبع: coindesk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array