به گزارش ایران دکونومی، بر اساس مصوبه شماره ۵ جلسه ۳۵۴ کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه حفاری در شهر تهران ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر متر تعیین شده است.

مصوبه اخیر رگولاتوری، اصلاح مصوبات ۳۳۹ و ۳۴۴ است که در آنها تعرفه و الزامات اجازه عبور زمینی برای نصب داکت/ساب‌‌داکت/میکروداکت و فیبرنوری و نصب تجهیزات در محل حفاری تعیین شده است. در مصوبات پیشین، تعرفه حفاری در مراکز استان‌، کلان‌شهرها و شهرهای غیر مرکز استان تعیین شده بود، اما نامی از تهران به برده نشده بود.

عملیات توسعه فیبر نوری در شهر تهران علی‌رغم امضای تفاهم‌نامه میان وزیر ارتباطات و شهردار تهران و برگزاری جلسات کارشناسی با ممانعت شهرداری تهران روبرو شده است و اپراتورها می‌گویند شهرداری تهران بسته به منطقه شهری بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان برای هر متر حفاری درخواست می‌کند.

در مصوبه شماره ۵ جلسه ۳۵۴ علاوه بر تعیین تعرفه حفاری برای تهران، اصلاحاتی در زمینه زمان اجرای پروژه‌ها انجام شده است. در این مصوبه، مهلت دستگاه‌های اجرایی برای موافقت با درخواست اپراتورها در زمینه حفاری از «دو ماه» به «۱۵ روز» کاهش یافته است.

همچنین اپراتورها باید ظرف مدت ۴ ماه پس از دریافت مجوز عبور زمینی، طرح خود را اجرا کنند. این در حالی است که پیش از این اپراتورها ۶ ماه زمان داشتند.

در این مصوبه رگولاتوری دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اجازه عبور زمینی را «یکباره و برای کل شهر مورد تقاضا» صادر کنند. همچنین مدت زمان بهره‌برداری از اجازه عبور زمینی برای دارنده پروانه «حداقل ۴۰ سال از تاریخ صدور مجوز» تعیین شده است.

وزارت ارتباطات براساس برنامه از پیش تعیین شده می‌خواست تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در کشور ایجاد کند؛ اما با توجه به نیمه‌کاره ماندن این دولت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه سال جاری، تکمیل طرح FTTH به دولت آینده واگذار خواهد شد. (پیوست)

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array