به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تون کوین از همان ابتدا با چالش‌های زیادی مواجه بود و بسیاری باور داشتند که این رمزارز دوام چندانی نخواهد داشت! اما سازندگان شبکه تون با ارائه ویژگی‌های گوناگون نشان دادند که تون کوین (TonCoin ) پتانسیلی بیش از آنچه تصور می‌شود داراست. در حال حاضر، با گسترش محبوبیت این ارز دیجیتال و افزایش کاربردهای آن، یکی از موضوعاتی که کاربران به‌دنبال آن هستند، یافتن بهترین کیف پول تون کوین است. کدام کیف پول تون کوین مناسب‌تر است؟ استفاده از کدام کیف پول راحت تر است؟

در ادامه برخی از مناسب‌ترین کیف پول‌های تون کوین معرفی شده است. اگر به دنبال یافتن بهترین کیف پول هستید، این مطلب را از دست ندهید.

تون کوین (TONCOIN) چیست؟

تون کوین

تون کوین یا TON Coin یک ارز دیجیتال است که با هدف ایجاد یک زیرساخت جهت انجام پرداخت‌های مستقیم درون پلتفرم تلگرام توسعه یافت و سعی در بهبود مشکلاتی دارد که در ارزهای دیجیتال قبلی مشاهده می‌شد. بیشترین تمرکز این شبکه بر روی ایجاد امکاناتی برای انجام تراکنش‌های سریع و با کارمزد مناسب است. تون کوین در ابتدا توسط سازندگان تلگرام توسعه یافت اما اکنون توسط انجمن مستقلی اداره می شود.

کیف پول TON چیست؟

کیف پول تون کوین

کیف پول تون کوین (TonCoin) یک کیف پول دیجیتالی است که به کاربران اجازه می دهد تا TonCoin خود را مدیریت کنند. کاربران را قادر می سازد تا TON را به طور ایمن و کارآمد خریداری، دریافت، ارسال، مبادله و ذخیره کنند. شاید عنوان این بخش ذهن شما را درگیر خود کرده باشد که چه تفاوتی میان کیف پول‌های تون کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد؟ پاسخ خیلی ساده است، کیف پول تون کوین، مناسب کاربرانی است که به طور مشخص در تلگرام فعالیت دارند و می‌خواهند این رمزارز را به‌آسانی جابه‌جا کنند.

بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری تون کوین (TON) کدامند؟

آنچه مسلم است، انتخاب کیف پول تون کوین در درجه اول به اولویت‌های کاربران بستگی دارد. کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل لجر ( Ledger) یا سیف پال (SafePal) برای کسانی که به‌دنبال بالاترین سطح امنیت هستند، مناسب است. در حالی که، کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند کیف پول صرافی‌های کوین بیس و اوکی اکس، راحت‌ و کاربرپسند هستند. در میان انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری معرفی شده، برخی مانند تون کیپر(TonKeeper)، تراست ولت(Trust Wallet)، تون ولت(TonWallet)، لجر (Ledger) و..محبوبیت بالاتری دارند. شاید بتوان تون کیپر (TonKeeper) را به‌عنوان محبوب‌ترین آنها برای هولدر کردن رمزارز TON در نظر گرفت. 

کیف پول Tonkeeper

تون کیپر محبوبترین کیف پول تون کوین

Tonkeeper کیف پول پیشرو در بلاک چین TON است که که حمایت انحصاری شبکه بلاکچین تون را با خود دارد. تون کیپر (Tonkeeper) به کاربران اجازه می دهد تا Toncoin را مستقیما از دستگاه‌های تلفن همراه خود ارسال و دریافت و همچنین آن را خریداری کنند. این کیف پول همچنین کاربران را قادر می سازد تا محصولات مختلفی از جمله NFT را خریداری کنند.

Tonkeeper یک راه حل قوی ارائه می‌دهد که ادغام یکپارچه با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و استکینگ را تسهیل می‌کند. این کیف پول با بیش از 2.3 میلیون کاربر فعال ماهانه، نقش مهمی در پیشرفت DeFi در شبکه TON دارد.

TON یک شبکه بلاک چین منبع باز است که به دلیل هزینه‌های پایین تراکنش و زمان پردازش سریع آن شناخته شده است، این شبکه توسط بنیانگذاران تلگرام راه اندازی شده و اکنون توسط بنیاد TON مدیریت می‌شود.

مزیت های استفاده از کیف پول تون کیپر :

  • با استفاده از Tonkeeper، می‌توانید با انواع برنامه‌های غیرمتمرکز TON  تعامل داشته باشید. برای مثال، می‌توانید مستقیماً با کیف پول خود یک NFT مبتنی بر TON خریداری کنید.
  • Tonkeeper برای سهولت در استفاده طراحی شده است و خود را به عنوان کاربرپسندترین کیف پول خود نگهدارنده برای کار با Toncoin و سایر توکن ها معرفی می کند. کیف پول پشتیبانی می کند.
  • دریافت و مدیریت TON و توکن های دیگر.
  • تسهیل پرداخت خدمات و کالاها به طور مستقیم از طریق کیف پول یا از طریق کد QR.
  • فعال کردن مبادلات توکن در پلتفرم های غیرمتمرکز.
  • Tonkeeper Wallet در محیط‌های iOS، Android، وب و دسکتاپ کار می‌کند. همچنین به عنوان افزونه مرورگر برای کروم و فایرفاکس قابل دسترسی است و با سرویس پیام رسان تلگرام ادغام می‌شود.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول مناسب ایرانی ها برای تون کوین

برای نگهداری تون کوین خود می‌توانید از انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‎‌افزاری و همچنین کیف پول صرافی‌های معتبر استفاده کنید. یکی از این کیف پول‌های نرم‌افزاری، کیف پول تراست ولت (  Trust Wallet) است.

 Trust Wallet کیف پولی است که برای ارزهای دیجیتال طراحی و یک ابزار مدیریت آنلاین است که می‌تواند ارزهای دیجیتال را به صورت آنلاین مدیریت نماید. گرچه «رادشنکو» در سال 2017 این کیف پول را با هدف پشتیبانی سریع از توکن‌های با استانداردهای ERC20 و ERC223 ایجاد کرده بود اما در حال حاضر تراست ولت از توکن‌ها و کوین‌های بلاکچین‌‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کند.

مزیت‌های استفاده از کیف پول تراست ولت

تراست ولت به دلیل ویژگی‌های خود توانست به یک کیف پول ارز دیجیتال محبوب تبدیل گردد. بی شک مهم‌ترین ویژگی تراست ولت، کاربری ساده آن است؛ به طوری که حتی افراد مبتدی هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. به طور خلاصه مزایای تراست ولت عبارت است از:

  • ایمنی بالا
  • قابلیت دسترسی و رایگان بودن
  • سادگی و سهولت در استفاده
  • کاربرپسند بودن
  • امکان تعیین رمز عبور برای ورود به کیف پول
  • قابلیت نصب هم‌زمان روی چند دستگاه موبایل
  • ارائه شده برای اندروید و ios
  • امکان استیکینگ (تراست ولت امکان کسب سود از دارایی‌های دیجیتال را با بهره‌ای قابل انعطاف از طریق استیکینگ ارز دیجیتال در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.)

معایب تراست ولت

از معدود معایب تراست ولتی میتوان به این مورد اشاره نمود که تراست ولت یک کیف پول گرم است که از شیوه ذخیره گرم یا آنلاین استفاده می‌نماید و به همین دلیل به اندازه کیف پول سخت‌افزاری ایمن نیست. هر چند با رعایت نکات امنیتی می‌توان خطرات احتمالی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. باید توجه داشت که حتی در صورت استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری و نادیده گرفتن موارد امنیتی، دارایی کاربر در خطر خواهد بود.

از سوی دیگر، تراست ولت تنها برای اندروید و iOS در دسترس است که از نظر برخی کاربران یک ایراد برای تراست ولت است. اما ممکن است که تیم توسعه دهنده این ولت، در آینده‌ای نزدیک نسخه تحت ویندوز آن را هم منتشر نمایند.

کیف پول TonWallet

TonWallet یک کیف پول موبایلی محبوب برای ذخیره و مدیریت تون کوین (Toncoin) است که به واسطه رابط کاربری ساده، کاربرپسند و همچنین امکانات متنوعی که ارائه می‌دهد، مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

مزایای استفاده از کیف پول TonWallet

  • تون ولت دارای رابط کاربری ساده و جذابی است که استفاده از آن را برای کاربران در هر سطحی آسان می‌کند.
  • TonWallet یک کیف پول موبایلی است که به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و در هر زمان به تون کوین خود دسترسی داشته باشید.
  • تون ولت از امنیت بالایی برخوردار بوده و از کلیدهای خصوصی شما به طور کامل محافظت می‌کند.
  • این کیف پول از پلتفرم‌های مختلف مانند Ton Labs، Ton Crystal Wallet و Ton.live پشتیبانی می‌کند.
  • TonWallet امکانات متنوعی مانند تبادل ارز، خرید ارز دیجیتال و بازی‌های بلاک‌چینی را ارائه می‌دهد.
  • یکی از مهمترین خصوصیات تون ولت این است که به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده می‌باشد.

معایب کیف پول TonWallet

  • تون ولت به واسطه اتصال به اینترنت، در مقایسه با کیف پول‌های سرد، امنیت پایینتری دارد.
  • در TonWallet، کلیدهای خصوصی شما توسط ارائه دهنده کیف پول نگهداری می‌شود که می‌تواند خطرناک باشد.
  • کیف پول تون ولت در حال حاضر فقط از بلاک‌چین Ton پشتیبانی می‌کند و از سایر بلاک‌چین‌های محبوب مانند اتریوم و بایننس اسمارت چین پشتیبانی نمی‌کند.

به طور کلی، کیف پول تون ولت برای کاربرانی که به دنبال دسترسی آسان و سریع به تون کوین خود هستند و به دنبال امنیت بالا در سطح کیف پول‌های موبایلی هستند، گزینه خوبی است.

کیف پول تون هاب (Tonhub)

تون هاب یک کیف پول موبایلی امن برای ذخیره‌سازی و انجام تراکنش‌های تون کوین است. این نرم‌افزار موبایلی که برای دستگاه‌های اندروید و IOS طراحی شده است با شبکه TON سازگار است و تراکنش‌های سریع و مقرون‌به‌صرفه را امکان‌پذیر می‌کند. این کیف پول در سال 2022 راه اندازه شده و به کاربران اجازه می دهد،  ارزهای دیجیتال TON خود را به‌آسانی ارسال، دریافت و حتی استیک کنند. برای تعامل و استفاده از این ولت، نیازی به استفاده از هیچ ابزار جانبی دیگری ندارید و کیف پول نیز از شما هیچ داده و اطلاعات اضافه و شخصی را تقاضا نمی‌کند. ویژگی غیرامانی بودن تون هاب اجازه می‌دهد کاربران مدیریت کامل و دقیقی روی دارایی‌های خود داشته باشند.

کیف پول سیف پل (SafePal)

سیف پل (SafePal) یکی دیگر از کیف پول‌های مناسب برای شبکه تون کوین است. این کیف پول بیش از 10 میلیون کاربر دارد و توسط پیشتازان صنعت کریپتو مانند بایننس حمایت می‌گردد. کاربران علاوه بر کیف پول سخت افزاری سیف پل، می‌توانند برای دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز از ولت نرم‌افزاری آن که در نسخه موبایلی و افزونه مرورگر ارائه شده است، استفاده کنند. کارمزدهای سیف پل نسبت به متامسک چهار برابر ارزان‌تر است و بابت پل‌زدن (Bridging) دارایی‌ها کارمزدی دریافت نمی‌کند.

سخن آخر

اگر قصد سرمایه‌گذاری روی توکن TON را دارید یا می‌خواهید برای ایردراپ همستر کمبات آماده شوید، به یک کیف پول سازگار با شبکه تون نیاز دارید. ولت‌های کریپتویی ویژگی‌های متعددی دارند؛ اما امنیت دارایی در اولویت قرار دارد. به همین دلیل در این مطلب تعدادی از کیف‌پول‌های غیرامانی شبکه تون (TON) را معرفی کردیم که شامل تون کیپر، مای تون ولت، تون هاب، تراست ولت می‌شود. 

در نهایت ارزهای دیجیتال دارایی های مالی با ریسک و نوسانات بالا هستند. بنابراین، بسیار مهم است که تحقیقات خود را در مورد ابزارهای مالی انجام دهید و تصمیمات مستقل بگیرید. قبل از انجام هر گونه اقدام مرتبط با ارز دیجیتال، باید قوانین قابل اجرا در منطقه و کشور خود را مطالعه، درک کرده و از آنها پیروی کنید.

منابع: medium، coincarp

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array