به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برنامه موبایلی ChatGPT بی سر و صدا گزینه جدیدی اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد گوش دادن مخفیانه این اپلیکیشن به مکالمات صوتی خود را فعال یا غیرفعال کنند. از اواخر سال گذشته که ویژگی گوشی دادن به مکالمات صوتی به این برنامه اضافه شد، ChatGPT همیشه به گوش دادن به مکالمات شما ادامه می‌داد، حتی اگر صفحه گوشی هوشمند خود را قفل می‌کردید یا حتی در حال استفاده از یک برنامه دیگر باشید. به زبان ساده، برخلاف Google Assistant که برای گوش دادن به یک سؤال یا دستور خاص به صورت لحظه‌ای روی صفحه گوشی شما ظاهر می‌شود، عملکرد ChatGPT بیشتر شبیه یک تماس تلفنی بود.

راهکار OpenAI برای توقف شنود مکالمات توسط ChatGPT

اوایل این ماه، این شرکت گزینه “Background Conversation” را در نسخه بتای 1.2024.151 برنامه ChatGPT برای همه کاربران اضافه کرده است که هدف آن کنترل عملکرد این ویژگی عنوان شده است.

شنود مخفیانه ChatGPT

به عبارت دیگر، اگر فراموش کردید بعد از استفاده از این قابلیت، به گفتگوی خود با آن پایان دهید، لازم نیست نگران نقض حریم خصوصی خود توسط این چت‌بات باشید.

در حالی که این گزینه جدید بدون شک یک ویژگی در راستای ارتقای سطح حفظ حریم خصوصی کاربران است، احتمالاً OpenAI برای این کار دلایل دیگری هم داشته است. همانطور که می‌دانید برای اولین بار، چت بات ChatGPT طی روزهای اخیر دچار قطعی‌های متعددی شد. این مدل هوش مصنوعی به توان محاسباتی بسیار بالایی نیاز دارد که می‌تواند حجم بالایی از پردازش‌ها را درگیر نماید. از طرفی هم مشابهت بسیار زیاد دستیار این برنامه با صدای اسکارلت جوهانسون جنجال زیادی به پا کرد.

برخلاف قابلیت تبدیل متن به گفتار گوگل که در حالت آفلاین نیز روی دستگاه اجرا می‌شود، پردازش گفتار ChatGPT توسط یک مدل هوش مصنوعی آنلاین صورت می‌گیرد. شاید این واقعیت بتواند توضیح دهد که چرا کاربران طی چند ماه گذشته چندین بار از اختلال یا کاهش کیفیت گفتار ChatGPT حتی در ایده‌آل‌ترین شرایط شبکه شکایت داشتند.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود OpenAI در هفته‌های آینده به‌روزرسانی مهمی را برای ویژگی مکالمات صوتی چت‌بات خود ارائه کند. علاوه بر معرفی صداهایی طبیعی‌تر، قرار است قابلیت “بینایی” را هم به ویژگی‌های متعدد آن اضافه کند. این درحالی است که جدیدترین مدل GPT-4o این شرکت قادر است احساسات مخاطب خود را تشخیص داده و صدای خود را متناسب با آن تغییر دهد.

منبع: androidauthority

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array