به گزارش ایران دکونومی، دورهمی پایان سال فعالان اینشورتک ایران در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور افراد کلیدی اینشورتک و اهالی اکوسیستم استارتاپی در مرکز نوآوری پلنت برگزار شد. در اینشورتک سامیت ۲۰۲۳، از دو اتفاق مهم گردآوری نقشه راه اینشورتک و ترجمه کتاب آینده بیمه‌گری با حمایت مرکز نوآوری پلنت رونمایی شد‌.
در این رویداد استارتاپ یارا ۷۲۴ (سامانه جامع هوشمند خسارت خودرو) و سامانه سنهاب (نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه) به عنوان حامی حضور پیدا کردند. همچنین اسپانسر رسانه‌ای این رویداد ایران دکونومی بود که در حاشیه اینشورتک سامیت به مصاحبه با افراد شاخص صنعت بیمه پرداخت. در بخش اول مراسم، ایمان ارسطو به عنوان مدیرعامل مرکز نوآوری پلنت از برگزاری این رویداد و به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق اهالی اینشورتک ابراز امیدواری کرد. در ادامه مهرین نظری به عنوان دبیر سرویس استارتاپ‌ رسانه ایران دکونومی و مجری رویداد به بیان دغدغه کسب‌وکارها و چالش‌های امسال آنها در خصوص تعدیل نیرو پرداخت.

گزارش ویدئویی اینشورتک سامیت۲۰۲۳


نگاهی به مسیر اینشورتک در سالی که گذشت

به دنبال آن عباس امامی به عنوان عضوی از مرکز نوآوری پلنت گزارش جذابی را از خلاصه عملکرد اینشورتک در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد که بیانگر مسیر اینشورتک و افت و خیزهای آن در سال ۱۴۰۱ بود.
او اظهار کرد: «در سالی که گذشت، بیمه مرکزی نامه‌ای را ارائه کرد؛ در این نامه بیان شده بود که ۴ شرکت آنلاین دچار قانون‌شکنی شده‌اند که البته پس از آن که کروکی تصادفات آنلاین به تصویب رسید، بخشی از این مشکلات حل شد».
عباس امامی ادامه داد: «در خرداد ماه امسال بیمه مرکزی آیین‌نامه سوئیچ بیمه را ارائه کرد که اعتراض بیمه‌گران و اینشورتک‌ها و البته مسکوت ماندن موضوع را به دنبال داشت».
عضو مرکز نوآوری پلنت به حضور اینشورتک‌ها در نمایشگاه بانک بیمه و بورس اشاره کرد و بیان داشت: «در مهرماه امسال نیز رویداد فینوهک را داشتیم که در حوزه استارتاپ‌های فینتک برگزار شد و به دلیل شرایط حاکم بر کشور ناچار شد تا به طور کامل تغییر مسیر بدهد».
عباس امامی در خصوص محدودیت اینترنت و فیلترینگ گسترده آن در پاییز ۱۴۰۱ صحبت کرد و به بیان چالش‌های ناشی از این محدودیت علی‌الخصوص در حوزه بازاریابی دیجیتال پرداخت.
امامی علاوه بر این اعلام کرد: «امسال شاهد برگزاری رویداد پویش فناورانه سه‌شنبه‌های نوآورانه بیمه مرکزی بودیم. این رویداد با رویکرد راهی به سوی ایجاد فن بازار صنعت بیمه برگزار می‌شود که در واقع بستری مناسب برای ارائه ایده‌های نوآورانه است».
عباس امامی در پایان ارائه خود به افتتاح مرکز نوآوری صنعت بیمه در اسفند ماه ۱۴۰۱ اشاره کرد و هدف ایجاد آن را تسهیل‌گری عملیات بیمه‌ای و حمایت از نوآوری و فناوری اعلام کرد.

رونمایی از کتاب آینده بیمه‌گری
در بخش دیگری از این رویداد مدیران پلنت از کتاب آینده بیمه‌نگری رونمایی کردند. این کتاب به آینده این صنعت و چالش‌های پیش‌ روی آن می‌پردازد.

در ادامه رویداد هانیه کارخانه بنیان‌گذار استارت‌آپ یارا ۷۲۴ و هشتگ بیمه نیز با اشاره به اهمیت ورود هوش مصنوعی به استارتاپ‌های حوزه اینشورتک گفت: «هوش مصنوعی قطعاً حوزه اینشورتک در ایران را هم تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و من آینده این صنعت را جدا از فناوری هوش مصنوعی نمی‌بینم. اما به هر حال تحریم، افزایش هزینه‌ها و افزایش حقوق صاحبان کسب‌وکارهای حوزه بیمه را نیز به چالش می‌‌کشد».

حامد کاظمی، نماینده انجمن اینشورتک، نیز در صحبتی کوتاه از نحوه شکل‌گیری و اهداف انجمن اینشورتک ایران صحبت کرد و گفت: «این انجمن سال ۹۷ با هدف مطالبه‌گری، توسعه و حمایت از این صنعت شکل گرفت. ما از همان ابتدا هدف‌مان را به بررسی مشکلات کوچک اما پایه‌ای این صنعت گذاشتیم و همچنان هم بر همین اصول پایبندیم. در همان سال 97 من موفق به جذب سرمایه از بیمه کوثر برای استارتاپ مرکوری شدم و از آن زمان با مشکلات حوزه اینشورتک در ایران آشنا شدم، از این رو با رویکرد انجام مسئولیت اجتماعی در کنار سایر همکاران تصمیم به راه‌اندازی این انجمن گرفتیم».

رونمایی از نقشه اکوسیستم نوآوری بیمه
در پایان این رویداد از نقشه اکوسیستم نوآوری بیمه رونمایی شد. همایون قطب‌الدینی طراح این نقشه هدف از رونمایی این نقشه را این‌طور عنوان کرد: «گردآوری این نقشه جامع با حضور بیش از 180 لوگو، حدود 2 ماه زمان برد. هدف ما این بود که نشان دهیم تنها نیستیم و فعالان زیادی در این صنعت مشغول به کار هستند و هر یک از ما می‌توانیم در توسعه آن نقش داشته باشیم».

پای صحبت‌های فعالان اینشورتک

در پایان رویداد گفتگوهایی با فعالان این حوزه انجام شد که از لینک‌های زیر قابل مشاهده است:

تعارض نسلی، بزرگترین چالش اینشورتک هاست

ایمان ارسطو، مدیرعامل مرکزنوآوری پلنت در گفتگو با ایران دکونومی گفت: شرکت‌های بیمه‌ای از نسل‌هایی هستند که به واسطه تجربیاتشان به خبرگی رسیدند و این خبرگی نتیجه ادامه دادن روندهای همیشگی آن‌هاست. { مشاهده ویدئو }

جای رقابت در استارتاپ ها خالی است

علی کارخانه، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه پاسارگاد در گفتگو با ایران دکونومی گفت: یکی از چیزهایی که در بین استارتاپ‌ها وجود ندارد، بحث رقابت است و همین باعث می‌شود که فضای افزایش کیفیت باز نشود… { مشاهده ویدئو }

زیرساخت ها و سرمایه گذاری، چالش های استارتاپ های بیمه هستند

مهدیه چوپانی، مدیرعامل ایمنتا در گفتگر با ایران دکونومی گفت: مهم‌ترین مشکلاتی که ما استارتاپ‌های بیمه‌ای با آن مواجه هستیم… { مشاهده ویدئو }

استارتاپ ها به آیین نامه جداگانه نیاز دارند

باقر اسماعیل‌زاده، مدیرعامل استارتاپ بیمه‌ای بیمپک، در گفتگو با ایران دکونومی گفت: مسائل رگولاتوری و استارتاپ‌ها به چالش کشیده شده‌اند، این مسئله باعث شده که… { مشاهده ویدئو }

حمایت رسانه ها از اینشورتک اتفاق خوب امسال بود

هانیه کارخانه، مدیرعامل یارا۷۲۴ و فعال اینشورتک در گفتگو با ایران دکونومی گفت: امسال، حمایت رسانه‌ها از اینشورتک‌ها اتفاق خوبی بود که باعث شد… { مشاهده ویدئو }

تریبونی برای دفاع از مشکلاتمان ایجاد کردیم

حامد کاظمی، نماینده انجمن اینشورتک ایران، در گفتگو با ایران دکونومی گفت: ما، برای راه‌اندازی استارتاپ بیمه‌ای خودمان با چالش‌های زیادی رو به رو بودیم، برای همین… { مشاهده ویدئو }

نقش های خانواده صنعت بیمه در حال شکل گیری است

احسان حق‌بجانب، مدیر توسعه شرکت ایرانیان پوشش در گفتگو با ایران دکونومی گفت: هر فناوری‌ای در ابتدای شکل‌گیری خود با چالش‌هایی مواجه می‌شود… { مشاهده ویدئو }

 

 

 

 

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array