به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در اتفاقی بی‌سابقه، ارزش سهام کمپانی انویدیا (Nvidia) روز چهارشنبه با حدود 4 درصد در محدوده ۱,۲۲۴ دلار بسته شد و برای اولین بار ارزش بازار آن از مرز 3 تریلیون دلار گذشت. این جهش در حالی اتفاق می‌افتد که تقاضای بازار برای محصولات مرتبط با هوش مصنوعی در حال افزایش است.

با این دستاور تاریخی، انویدیا با پشت سر گذاشتن غول فناوری اپل، توانست بعد از مایکروسافت در رتبه دوم بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان قرار بگیرد. گفتنی است که ارزش سهام این شرکت در بازه زمانی پنج ساله، درست از زمانی که تب هوش مصنوعی جهان را فراگرفت، رشد خیره کننده 3.224 درصدی را تجربه کرده است.

سهام انویدیا
گزارش درآمد سه ماهه انویدیا

اپل اولین شرکت آمریکایی بود که سال 2022 توانست به ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری برسد. مایکروسافت نیز ژانویه 2024 به این نقطه عطف مهم رسید. در همین حال، انویدیا فوریه امسال ارزش بازار ۲ تریلیون دلار ر تجربه کرد و تنها ظرف مدت سه ماه توانست این رکورد کم‌نظیر را به ثبت برساند.

انویدیا ماه می امسال در گزارش سه‌ماهه اول خود گزارش داد که تقاضا برای واحدهای پردازش گرافیکی گران قیمت و قدرتمند این شرکت (GPUs) با تقاضای زیادی روبرو شده و فروش کلی ۲۶ میلیارد دلاری را ثبت کرده است که بیش از سه برابر مدت مشابه سال قبل بوده است

بی‌شک افزایش ارزش سهام انویدیا در سال‌های اخیر مدیون نیاز شرکت های بزرگ فناوری مانند OpenAI، مایکروسافت، گوگل و متا به تراشه‌های این شرکت بوده است، که برای توسعه و استقرار مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی خود به این شرکت وابسته هستند.

منبع: cnbc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array