به گزارش ایران دکونومی، اولین همایش جامع تحلیل بازار خرده فروشی و جایزه سال صنعت FMCG ایران، روز جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳، در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در حاشیه همایش گفتگویی داشتیم با دکتر «طاهره سلیمانی» مدیرعامل شرکت بازرگانی جام جهان نما اسدی، رئیس کمیسیون سلامت کانون زنان بازرگان تهران و رئیس کمیسیون بازرگانی و حقوق و گردشگری اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان، با ما همراه شوید.

«سلیمانی» عنوان کرد که صادرات ایران نسبت به تولید اندک است. با توجه به اینکه نیروی کار ایران ارزان است، کشورها تمایل زیادی به خرید از ایران دارند، بنابراین می توان به راحتی به کشورهای اروپایی صادرات داشت.

رئیس کمیسیون سلامت کانون زنان بازرگان تهران، تاکید کرد: «یکی از روش‌های بالا بردن صادرات، شناخت بازارهای هدف است که در ایران بسیار کم روی آن کار شده؛ به طوری که در حال از دست دادن بازارهای قبلی هستیم.»

وی افزود: «یکی از دلایل از دست دادن بازارها، عدم شناخت بازار هدف است. تحقیقات بازار به درستی انجام نشده و یا در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته است. اکثر مواقع شرکت‌های ایرانی تولیدکننده، به حالت جزیره‌ای عمل می‌کنند و این مساله باعث شده کشورهای دیگر شناخت کافی از محصولات ایرانی نداشته باشند. برند باید با نام ایران صادر شود.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array