ایران دکونومی: در حاشیه اولین همایش جامع تحلیل بازار خرده فروشی و جایزه سال صنعت FMCG ایران، گفتگویی داشتیم با «علیرضا گلریز» معاون توسعه کسب و کار شرکت “امید بوم” بانک سپه که در ادامه آمده است.

 چرا بانک‌های خصوصی زودتر از بانک‌های دولتی وارد عرصه نئوبانک‌ها شدند؟

بانک‌های خصوصی بدنه چابکتری داشتند، به واسطه بدنه کوچکتر و جذب نیرو با اهداف بهتر، زودتر توانستند وارد عرصه نئوبانک‌ها شوند.

در سال‌های گذشته تعدادی بانک با بانک سپه ادغام شدند، اولویت بانک سپه پروسه ادغام بود و به همین دلیل بود که فضای مدل‌های توسعه در تحول دیجیتال به نحوی زمان بر شد.

آیا نئوبانکها بهتر از بانک‌های سنتی هستند؟

سلایق عوض شده، نسلها تغییر کرده اند. استفاده از وسایل دیجیتال و هویت فناورانه (میزان استفاده از فناوری اطلاعات توسط افراد) در افراد شکل گرفته و با زندگی روزمره عجین شده، بنابراین ما هم باید هم راستا با آن حرکت کنیم. تمامی عرصه های ارائه خدمت باید حوزه تحول دیجیتال را توسعه دهند چرا که در حال گذار از حوزه سنتی به دیجیتال هستیم.

نئوبانک‌ها روز به روز قویتر و بهتر پیش می‌روند. فضاهای دیجیتال جای خود را در بانک‌ها باز کرده است. حوزه احراز اهویت‌ها (kyc)، امضای دیجیتال و ..کم کم گسترش یافته و وقتی موضوع احراز حل شده، در واقع بزرگترین سد و مانع حوزه نئوبانکها برطرف شده است.

ویدئو کامل گفتگو….

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array