به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF به تازگی اعلام کرده است که نمایندگان این سازمان سرانجام بر سر موضوع اجرای یک برنامه عملی جهت پیاده‌سازی به موقع استانداردهای جهانی در خصوص ارزهای دیجیتال، به توافق رسیده‌اند.

FATF در نشریه 24 فوریه (5 اسفند) خود گفته است که این مجمع عمومی ناظر مالی، با حضور نمایندگانی از بیش از 200 حوزه قضایی، در پاریس تشکیل شده و در مورد ترسیم یک نقشه راه کلی با هدف تقویت “پیاده‌سازی استانداردهای FATF در حوزه دارایی‌های مجازی و ارائه دهندگان خدمات مربوط به آن به اجماع نظر رسیده‌اند. طبق اعلام این کارگروه، در سال 2024 گزارشی در خصوص پیشرفت اعضای FATF در زمینه اجرای استانداردهای حوزه رمزارزها، از جمله مقررات و نظارت بر ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASP)، منتشر خواهد کرد.

FATF

در این گزارش آمده است:

 “نبود مقرراتی روشن در حوزه دارایی‌های مجازی در بسیاری از کشورهای دنیا، زمینه را برای سوءاستفاده از این دارایی‌ها توسط جنایتکاران و تأمین‌کنندگان مالی تروریست‌ها فراهم کرده است. از وقتی که FATF توصیه‌نامه شماره 15 خود را در ماه اکتبر 2018 (مهر 1397) برای رسیدگی به دارایی‌های مجازی و ارائه‌دهندگان خدمات مربوط به آن، تقویت کرد، بسیاری از کشورها در اجرای این الزامات تجدیدنظر شده، اهمال کرده‌اند. ازجمله این مقررات می‌توان به « تراول رول یا قانون انتقال اطلاعات » اشاره کرد که به موجب آن نهادهای مالی ملزم به ارائه اطلاعات تراکنش‌های مربوط به دارایی‌های مجازی شامل نام انتقال‌دهنده و دریافت.کننده می‌باشند”.

بخشی از «قانون انتقال اطلاعات» FATF توصیه‌هایی برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASPها)، مؤسسات مالی و نهادهای نظارتی در حوزه‌های قضایی عضو را شامل می‌شود و از آنها می‌خواهد که اطلاعاتی را درباره انتقال.دهنده و ذینفعان برخی از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ارائه کنند. از آوریل 2022 (فروردین)، این نهاد ناظر مالی گزارش داد که بسیاری از کشورها استانداردهای مبارزه با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی را به درستی رعایت نمی‌کنند.

ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور از جمله کشورهایی بوده‌اند که ظاهراً پیش از همه، نسبت به اجرای مقررات طبق “قانون انتقال اطلاعات” ابراز تمایل کرده‌اند. از سوی دیگر، کشورهایی همچون ایران و کره شمالی به دلیل فعالیت‌های مالی مشکوک در لیست سیاه FATF قرار گرفته‌اند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array