به گزارش ایران دکونومی، در این بازه زمانی، ۷ میلیارد و ۶۱۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو تخصیص یافته است. همچنین برای واردات کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۸ میلیارد و ۸۱۶ میلیون دلار و برای خدمات ۸۴۱ میلیون دلار ارز اختصاص یافته است. همچنین، واردات در مقابل صادرات با مبلغ ۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار تأمین ارز شده است.

در بخش کالاهای اساسی و کشاورزی، بانک مرکزی معادل ۵ میلیارد و ۹۳۵ میلیون دلار برای تأمین گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی اختصاص داده و ۱ میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار ارز برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی تخصیص داده است. به طور کلی، ۷ میلیارد و ۶۱۴ میلیون دلار با نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری به قیمت مناسب تأمین شده است.

از سوی دیگر، صنایع مختلف نیز در این مدت بهره‌مند از ارز نیمایی بوده‌اند. به‌عنوان مثال، صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون دلار و صنایع معدنی ۱ میلیارد و ۹۵۹ میلیون دلار دریافت کرده‌اند. همچنین برای ماشین‌آلات تولیدی و تجهیزات برق و الکترونیک، به ترتیب ۱ میلیارد و ۸۰۴ میلیون دلار و ۲ میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار تأمین ارز شده است. صنایع شیمیایی و پلیمری نیز ۱ میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک ۹۳۹ میلیون دلار دریافت کرده‌اند.

بر اساس گزارش، مجموع ارز تأمین شده برای صنایع مختلف به ۷ میلیارد و ۲۶۵ میلیون دلار ارز نیمایی و بیش از ۲ میلیارد دلار ارز توافقی برای واردات در مقابل صادرات تا ۱۴ مهر ماه رسیده است.

در معاملات اسکناس مرکز مبادله ایران در روز ۱۴ مهر ماه، دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۸۳۳ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۶۱۷ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۵۶۹ تومان مبادله شد. همچنین حواله دلار با نرخ ۴۷ هزار و ۱۴۶ تومان و یورو با ۵۱ هزار و ۶۷۲ تومان معامله شد.

شایان ذکر است، حراج بیستمین سکه طلا در ۱۶ مهرماه و پنجاه و ششمین حراج شمش طلا در ۱۵ مهرماه برگزار خواهد شد.

منبع

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array