به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در آغاز سپتامبر، چین رکورد گینس را با نمایش ۷۵۹۸ پهپاد ثبت کرد و اکنون با گذشت چند هفته، نمایش جدیدی با ۱۰,۱۹۷ پهپاد در پارک خلیج شن Shenzhen این رکورد را ارتقا داده است. این نمایش به مناسبت روز ملی چین در اول اکتبر برگزار شد و دو رکورد جهانی گینس را به ثبت رساند: نخستین رکورد برای بیشترین تعداد مولتی‌روتور که هم‌زمان با یک کامپیوتر به پرواز درآمدند و دومی برای بزرگ‌ترین تصویر هوایی که مولتی‌روتورها ایجاد کردند.

براساس گزارش Digital Trends، این نمایش به مدت هفت روز در تعطیلات روز ملی چین ادامه خواهد داشت و هر روز بیش از ۱۰ هزار پهپاد در پنج منطقه مختلف شهر به پرواز درمی‌آیند و تصاویر نورانی متنوعی ایجاد می‌کنند.

یکی از تصاویری که مردم را شگفت‌زده کرد، نمای شهر آسمانی شناور بود که عناصر نمادین شنژن را به تصویر کشید. همچنین، پهپادها شعار «شهر معجزه‌ها، شهر نوآوری، شهر آینده» را در آسمان نوشتند.

برای کاهش خطرات احتمالی، این نمایش بر فراز آب‌های پارک خلیج شن Shenzhen برگزار شد تا در صورت وقوع حادثه، پهپادها درون آب سقوط کنند. سازمان‌های دوستدار محیط‌زیست نیز از این پهپادها که هیچ‌گونه دود یا آلاینده‌ای تولید نمی‌کنند، استقبال کردند. نمایش‌های پهپاد ممکن است جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌ای برای نمایش‌های آتش‌بازی باشند، با این حال هنوز هم برای چین، مبدع آتش‌بازی، کنار گذاشتن این سنت دیرینه کمی عجیب به نظر می‌رسد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array