به گزارش ایران دکونومی، امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا)، امروز در نشست خبری اعلام کرد که با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونت راهبردی قوه قضاییه، بخش خصوصی و فراجا، خرید و فروش الکترونیکی خودرو در بستر سکوهای اینترنتی بخش خصوصی امکان‌پذیر شده است.

کلاهدوزان با اشاره به دو اقدام مهم مرکز تتا که برای هر کدام بیش از یک سال زمان صرف شده، گفت: اولین اقدام، راه‌اندازی سامانه معاملات خودرو در سکوهای بخش خصوصی و دومین اقدام، رونمایی از امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه قضاییه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.

وی تأکید کرد که تجارت الکترونیکی در حوزه خودرو ظرفیت ایجاد اعتماد و شفافیت را دارد و این سامانه‌ها به‌منظور کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت معاملات و کاهش کلاهبرداری توسعه یافته‌اند. در این سامانه‌ها، خریدار و فروشنده می‌توانند بدون حضور فیزیکی، به شکل همزمان درخواست خود را ثبت کرده و مبایعه‌نامه‌ای الکترونیکی دریافت کنند.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد که پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز در این سیستم فراهم شده است و به زودی شاهد فعالیت سکوهای جدید در بازار الکترونیکی خودرو خواهیم بود.

در ادامه این نشست، صابر مهری، نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه، به اهمیت برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه قضاییه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اشاره کرد و گفت: این اقدام بخشی از پروژه هوشمندسازی فرآیندهای قضایی است و با اجرای آن، مزایده‌های سالانه کشور که ارزش آن‌ها به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، به صورت برخط و شفاف‌تر برگزار خواهند شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array