به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی اوپرا به تازگی از مرورگر جدید خود به‌نام OperaOne رونمایی کرد. این مرورگر به‌ مرور زمان و در نهایت جایگزین مرورگر Opera خواهد شد. این کمپانی مستقر در نروژ، اعلام کرد که مرورگر جدیدش دارای المان‌هایی است که آن را برای “آینده‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی” آماده خواهد کرد. اوپرا توضیح بیشتری درباره مفهوم این بیانیه نداده است.

مهم‌ترین و کلیدی‌ترین قابلیت مرورگر جدید OperaOne، که درحال حاضر در مرحله دسترسی اولیه قرار دارد، قابلیت گروه‌‌‌بندی تب‌ها و صفحات باز کاربران به نام “Tab Islands” است‌.
این قابلیت به‌صورت خودکار صفحات باز کاربران را بر اساس محتوای آنها دسته‌بندی می‌کند.

برای مثال، اگر در حال جستجو برای یافتن رستوران خوبی هستید، مرورگر OperaOne به‌صورت اتوماتیک صفحات‌ شامل منوها و لوکیشن‌های رستوران‌های مختلف را به‌صورت یکجا دسته‌بندی خواهد کرد.
و یا اگر درحال کار کردن روی تعدادی سند در Google Docs باشید، مرورگر OperaOne آنها را کنار هم گروه‌بندی خواهد کرد.

هر جزیره (island) و یا گروه شامل صفحات مشابه از لحاظ مفهوم و محتوا، به‌صورت یک ستون عمودی با رنگ خاص خودش نمایش داده خواهد شد و با یک کلیک، محتوای آن به نمایش درمی‌آید.

OperaOne

به گفته مدیرمحصول اوپرا، این روش باعث کاهش سردرگمی کاربران و رسیدگی راحت‌تر به کارهای مختلف می‌شود. در کنار این ویژگی، خود کاربران نیز می‌توانند به‌صورت دستی تب‌های باز را گروه‌بندی کنند.

اما با این حال، اوپرا تنها کمپانی‌ای نیست که درحال ارتقاء و توسعه مرورگر خود است. استارتاپ‌های دیگری مانند Browser Company و SigmaOS بر پروژ‌های ساختن محیط‌کار و باز کردن و یافتن آسان‌تر صفحات برای کاربران متمرکز شده‌اند.

از لحاظ قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، اوپرا اطلاعات و جزئیات زیادی در اختیار عموم نگذاشته است؛ اما بر این نکته تاکید کرد که بر اساس اخبار منتشر شده در ماه مارس، مرورگر OperaOne به‌صورت پیش‌فرض از ChatGPT و ChatSonic پشتیبانی خواهد کرد. به گفته کمپانی اوپرا، این اولین نسخه از OperaOne خواهد بود و به‌زودی جایگزین مرورگر Opera در سیستم‌ عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک خواهد شد.

قابلیت مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی، راه متفاوتی را در استفاده از چت‌بات‌ها برای تبدیل متن موجود در صفحات در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مثلاً با این قابلیت می‌توان متن موجود در صفحه را خلاصه‌سازی و ارائه کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array