به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، محیط نظارتی و سیاسی ژاپن برای فناوری‌های کریپتو و وب 3 در چند سال گذشته به سرعت در حال تحول بوده است. آژانس خدمات مالی ژاپن در دسامبر 2022 (آذر 1401) گزارش داد که قصد دارد محدودیت‌های استیبل کوین‌های صادر شده خارجی را در صرافی‌های ژاپنی لغو کند، که می‌تواند پیامدهای مهمی برای اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) در ژاپن و منطقه وسیع‌تر داشته باشد.

علاوه بر این، اعلام دولت ژاپن مبنی بر اینکه قصد دارد در توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و متاورس سرمایه‌گذاری کند، بر شناخت روزافزون پتانسیل فناوری‌های وب 3 برای تغییر بخش‌های مختلف جامعه و اقتصاد تاکید دارد.

در پس‌زمینه این گام‌های مهم برای بلاکچین و ارزهای دیجیتال، خودی‌های صنعت از سراسر جهان در بخش تاریخی کاندا مایوجین (Kanda Myojin) در توکیو برای دائو توکیو (DAO Tokyo) در 2023 گرد هم آمدند، کنفرانسی با تمرکز بر سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) که توسط فراکتون ونچرز (Fracton Ventures) سازماندهی شد.

مجموعه سخنرانان اصلی بخش‌های مختلفی از اکوسیستم DAO را شامل می‌شود، از جمله ENS DAO که سرویس نام اتریوم را مدیریت می‌کند. شیبویا (Shibuya)، یک پلتفرم غیرمتمرکز رسانه اجتماعی؛ بنیاد dYdX، یک بنیاد مستقل که به صرافی غیرمتمرکز dYdX، اختصاص دارد.

دائو

بخش سنتی و فناوری غیرمتمرکز

سخنرانان در مورد اهمیت دائو به عنوان یک پارادایم (paradigm) جدید برای حاکمیت سازمانی و تصمیم‌گیری و پتانسیل آنها برای تغییر دنیای هنر، ترویج خلاقیت غیرمتمرکز و توانمندسازی مشاغل و ساکنان محلی بحث کردند.

دائو توکیو پنل‌های متعددی را برگزار کرد که در آن شرکت کنندگان در مورد اهمیت ایجاد سیستم‌های غیرمتمرکز با اولویت دادن به حریم خصوصی و کنترل کاربر و پتانسیل وب 3 برای فعال کردن اشکال جدید ایجاد ارزش و کسب درآمد بحث کردند.

اعضای میزگرد همچنین در مورد پتانسیل فناوری بلاکچین برای ایجاد اشکال جدید اعتماد و همکاری، به ویژه در صنایعی مانند امور مالی و مدیریت زنجیره تامین، بحث کردند. آنها پتانسیل دیفای را برای تغییر صنعت مالی و چالش‌های انطباق با مقررات مطرح کردند.

علاوه بر بحث‌های پنل روشن‌گر و سخنرانی‌های اصلی، کنفرانس دائو توکیو همچنین طیف وسیعی از فعالیت‌های دیگر را که پتانسیل فناوری غیرمتمرکز را برجسته می‌کرد، از جمله کمپینی برای ساخت NFT‌های واقعیت افزوده کاندا مایوجین که برای بزرگداشت کنفرانس طراحی شده‌اند، به نمایش گذاشت.

دائو

ای‌ان‌اس دائو (ENS DAO) ای‌ان‌اس کارتز (ENS Cards) را برای حدود 120 شرکت کننده رویداد از پیش ثبت نام شده ایجاد و توزیع کرد. این کارت‌های ویزیت مجهز به NFC برای عصر وب 3 به‌عنوان نشان‌های NFT عمل می‌کردند که نشان می‌داد شرکت‌کنندگان ملاقات کرده‌اند، عملکردی که با ضربه زدن روی کارت روی گوشی هوشمند فرد فعال می‌شود.

تماشای اینکه چگونه در این رویداد جهانی با 90 درصد از مخاطبان خارج از ژاپن تنها افرادی که کارت ویزیت فیزیکی را رد و بدل می‌کردند، ژاپنی بودند، جالب بود؛ که نشان می‌دهد چگونه جدیدترین روندها دیرتر از سایر نقاط جهان به ژاپن می‌آیند و ایجاد می‌شوند و چگونه جامعه ژاپن به سنت‌های خود احترام می‌گذارد.

وقتی از ماکوتو اینو (Makoto Inoue)، توسعه‌دهنده اصلی در سرویس نام اتریوم پرسیده شد که چرا می‌خواهد در این رویداد شرکت کند، خاطرنشان کرد که ENS تحت تأثیر سرزندگی جامعه در رویداد قبلی دائو NYC در نیویورک قرار گرفته است و می‌خواهد در موفقیت این رویداد سهیم باشد.

او همچنین بر پتانسیل دائو برای مدیریت پروژه‌هایی مانند دیفای و NFT تاکید کرد و گفت که امیدوار است ابزارهای بیشتری برای سهولت مشارکت ظاهر شود. ماکوتو خاطرنشان کرد که صنعت کریپتوکارنسی فصل زمستان را پشت سر می‌گذارد، اما این فرصتی برای ظهور پروژه‌های جدید است.

جوسلین چانگ (Jocelyn Chang)، رهبر رشد آسیا و اقیانوسیه در میکردائو (MakerDAO)، به کوین تلگراف گفت: آسیا، با پروژه‌ها و ابتکارات نوآورانه بسیاری در این فضا، فرصتی منحصر به فرد برای ایفای نقش پیشرو در شکل‌دهی آینده DAO دارد. شرکت در کنفرانس دائو در آسیا گام مهمی در ترویج پذیرش، همکاری، تنوع و نوآوری در توسعه دائو در منطقه است.

پاتریک راوسون (Patrick Rawson)، یکی از بنیان‌گذاران کرو لبز (Curve Labs)، به کوین تلگراف گفت که سلطه دائوهای غربی قرار است با شتاب گرفتن آسیا در فضای وب 3 تغییر کند. او گفت که آسیا به طور فزاینده‌ای در فضای وب 3 درگیر خواهد شد، زیرا حوزه‌های قضایی غربی مانند ایالات متحده با چالش‌های نظارتی روبه‌رو هستند و توسعه دهندگان آسیایی به طور فزاینده‌ای در صنایع بلاکچین و کریپتو درگیر می‌شوند.

در قسمت بعد چه اتفاقی افتاد؟

دائو توکیو یادآور انرژی و خلاقیت پیشروی صنعت وب 3 و موقعیت ژاپن در خط مقدم این مرز جدید بود. ژاپن با اکوسیستم رو به رشدی از استارت‌آپ‌های بلاکچین، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان، در حال تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در دنیای وب 3 است.

فدراسیون کسب و کار ژاپن که با نام کیدنرن (Keidanren) نیز شناخته می‌شود، اخیراً پیشنهادی ارائه کرده است که هدف آن تبدیل ژاپن به یک کشور پیشرفته وب 3 تا سال 2025 (1404) با پرداختن به مسائل مختلف مانند مالکیت غیرمتمرکز داده‌ها، تغییر حکومت و نوآوری در صنایع مختلف است.

کیدنرن سه حوزه را لیست کرد که ژاپن می‌تواند برای تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته وب 3 به آن توجه کند: اقدامات مالیاتی مناسب برای مالکیت توکن، بازنگری قانون در مورد قراردادهای مشارکت با مسئولیت محدود تجاری سرمایه‌گذاری، و عملکرد مناسب حسابرسی انجمن تبادل ارز مجازی ژاپن.

همچنین فدراسیون اقداماتی را برای NFT، دائو و متاورس پیشنهاد کرد.

ژاپن در تابستان امسال میزبان چندین کنفرانس بزرگ دیگر با محوریت وب 3 خواهد بود که نخست‌وزیر فومیو کیشیدا (Fumio Kishida) قبلاً به عنوان سخنران در برخی از آنها تایید شده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array