به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی؛ مدیرعامل جدید کمپانی Lyft، کار خود را با اخراج 1200 نفر از کارکنان این شرکت آغاز کرد.
به گفته سخنگوی این شرکت، یک هفته پس از شروع کار دیوید ریشر به‌عنوان مدیرعامل جدید کمپانی مسافربری Lyft، تعداد زیادی از کارمندان این شرکت از کار‌ بی‌کار خواهند شد.
سخنگوی رسمی این کمپانی از بیان آمار دقیق کارمندان اخراجی ممانعت کرد، اما به گزارش Wall Street Journal؛ کمپانی Lyft حداقل تا 30% از نیروی کار 4000 نفری خود را تعدیل نیرو خواهد کرد. با این حساب، حدوداً 1200 نفر به‌زودی کار خود را از دست خواهند داد.

در ایمیل ارسال شده به کارمندان توسط دیوید ریشر، مدیرعامل جدید کمپانی، بیان شده بود که: “من خبر تعدیل نیروی گسترده در کمپانی Lyft را تایید می‌‌کنم. این اقدام تلاشی است در جهت متمرکز کردن نیرو و انرژی کارکنان برای رسیدگی به نیازهای رانندگان و مسافران Lyft.” این ایمیل در بلاگ رسمی Lyft نیز منتشر شد. خبر انتصاب دیوید ریشر در ماه مارچ اعلام شد و او از تاریخ 17 آوریل کار خود را آغاز کرد.

بعد از انتشار این خبر، تغییری در ارزش سهام Lyft به‌وجود نیامد. در دسامبر سال گذشته، کمپانی Lyft حدود 13% از نیروی کار خود، یعنی 700 نفر از کارکنان را اخراج کرده بود.

ریشر در ایمیل خود به کارکنان تاکید کرد: “ما باید برای ارتقای تیم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم، تا بتوانیم کمپانی Lyft را به سریع‌ترین و بهترین سرویس ارائه دهنده خدمات تاکسی و مسافربری تبدیل کنیم؛0 جایی که همگی با رانندگان ما احساس صمیمت و امنیت کرده و در نهایت بتوانیم به هدف اصلی خود، بهبود خدمات‌‌رسانی به مشتریان، برسیم.”

دیوید ریشر که از مدیران اجرایی سابق آمازون است، چند هفته پیش در جلسه‌ای به کارکنان اعلام کرده بود که تعدیل نیروی گسترده در Lyft قریب‌الوقوع است.

Lyft

رقابت Lyft و Uber

کمپانی Lyft از سال 2019 تا کنون در عرضه اولیه سهام (IPO) خود با مشکلات بزرگی مواجه شده است؛ زیرا رقیب اصلی او، کمپانی Uber، در تصاحب بازار و سود سهام به نفع خود از Lyft پیشی گرفته است. کمپانی Lyft در ابتدا هر سهم سهام خود را با قیمت 72 دلار به بازار عرضه می‌کرد و حالا با قیمتی کمتر از 10 دلار سهام خود را معامله می‌کند.

یکی از سخنگویان Lyft در مصاحبه خود گفت: “دیوید ریشر با شفافیت کامل به کارکنان کمپانی اعلام کرد که هدف او ساختن تجربه‌ای خوب و مقرون‌به‌صرفه برای مسافران و بهبود سطح درآمد رانندگان است. تصمیم به تعدیل نیروی کارکنان تصمیم بسیار سختی است و ما این چنین تصمیمی را از روی سهل‌انگاری نگرفته‌ایم.”

موج تعدیل نیروی گسترده در کمپانی‌ها، اواخر سال 2022 آغاز شد و تا سال جاری میلادی نیز ادامه یافته است. در اوایل هفته جاری، کمپانی متا بالاخره تعدیل نیروهای خود که در گذشته اعلام کرده بود را عملی کرد. همچنین اپل، گوگل، مایکروسافت و بسیاری از دیگر کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی، جمعاً حدود 172 هزار نفر از کارمندان خود را در سال 2023 اخراج کرده‌اند.

به گفته کمپانی Lyft، این تغییر ساختار تاثیری بر تصمیمات از پیش گرفته شده نخواهد گذاشت. این کمپانی قرار است در روز چهارم ماه می، گزارش درآمد سه‌ماهه ابتدایی سال 2023 را منتشر کند.

منبع: cnbc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array