به گزارش ایران دکونومی،۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی در ساعت صفر بامداد مورخ دوشنبه (یکم مردادماه) در کارت سوخت خودروها واریز خواهد شد.

این پنجمین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد.

میزان سهمیه بنزین 

سهمیه بنزین، برای خودروهای شخصی ۶۰ لیتر است و برای خودروهای دوگانه‌سوز نیز معادل ۳۰ لیتر و سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها هم ۲۵ لیتر است. 

سقف ذخیره بنزین در کارت سوخت

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌ اکنون ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

نحوه ثبت نام کارت سوخت در سال 1403

برای ثبت نام کارت سوخت به صورت غیر حضوری، سه روش وجود دارد که به شرح هر کدام می‌پردازیم.

از طریق سایت خدمات دولت

در روش اول، با مراجعه به سایت خدمات دولت و انتخاب در خواست خود، فرم مربوطه را پر کنید. اطلاعات خود را وارد کنید و برای دریافت کارت سوخت، اقدام نمایید. آدرس سایت :  mob.gov.ir

استفاده از برنامه دولت همراه

روش دوم برای دریافت کارت سوخت استفاده از برنامه دولت همراه است. شما با دانلود و نصب این برنامه از کافه بازار، مایکت، ایران اپس، اپ استور و… وارد بخش کارت سوخت شده و اطلاعات و فرم مرتبط را پر می­‌نمایید.

ارسال کد دستوری با موبایل

آخرین روش، استفاده از قابلیت‌های گوشی همراه می­‌باشد.به دلیل در دسترس بودن و راحتی این کار از ­کدهای دستوری استفاده‌ می‌شود. برای ثبت درخواست کارت سوخت خود، کد دستوری ستاره، چهار، مربع (#۴*) را شماره گیری می‌کنیم.
لازم به ذکر است در صورتی از این روش می‌­توان استفاده نمود که فرد خود مالک خودرو و سیم کارت ثبت نامی که از آن استفاده شده است باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت

مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت عبارتند از:

  • اسکن شناسنامه، کارت ملی یا پاسپورت معتبر مالک خودرو
  •  اصل و اسکن کارت یا سند خودرو به نام ثبت نام کننده کارت سوخت
  • اصل و  اسکن بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو یا موتورسیکلت (صدور کارت سوخت بدون داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث امکان‌پذیر نخواهد بود.)
  • اصل و اسکن برگ سبز خودرو برای خودروهای تعویض پلاک شده
  • ارائه کدپستی و شماره تلفن مالک وسیله نقلیه به‌همراه نشانی منزل
  • اسکن فیش پرداخت و هزینه ثبت نام به حساب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array