به گزارش ایران دکونومی، پس از واریز سود مرحله نخست و دوم در ابتدای زمستان و انتهای اسفند سال 1402، بنا بود پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت در خردادماه امسال انجام شود. اما به خاطر بدعهدی برخی شرکت ها واریز این سود مالی سال ۱۴۰۱‌، به ۳ مرحله افزایش یافت.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده 4 شرکت‌ هنوز سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند. این شرکت ها به بهانه‌های واهی مانند جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت یا کمبود سرمایه در گردش،‌ یا حتی برخی به خاطر مطالبات شرکت ها از دولت، سود سهامداران عدالت را گروه نگه می‌دارند، و از پرداخت به موقع سود سهامداران عدالت خود داری می‌کنند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در اطلاعیه‌ای با اشاره به درخواست‌ها و پیگیری‌های فراوان سهامداران عدالت در خصوص زمان دریافت مرحله سوم سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ آمده است: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات مکرر و اتمام مهلت قانونی هشت ماهه شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام خود بر اساس قانون تجارت، همچنان ۴ شرکت‌ سود سهام عدالتشان را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

اسامی شرکت هایی سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند

تاکنون چهار شرکت گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس و فجر انرژی خلیج فارس سود سهام عدالتشان را به حساب‌های سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

 با توجه به شرایط فوق، هم اکنون امکان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مسیر نیست اما سازمان بورس و اوراق بهادار و سپرده‌گذاری مرکزی در حال رایزنی و مذاکرات لازم برای دریافت سود از شرکت‌های فوق هستند تا بتوانند مجوزهای لازم را از شورای عالی بورس و اوراق بهادار برای واریز مرحله پایانی سود سهام عدالت اخذ کنند.



لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array