به گزارش ایران دکونومی، دور جدید ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی از روز (سه‌شنبه ١٩ تیر ماه) آغاز شده است.

مهلت ثبت‌نام برای واجدین شرایط، تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امروز (یکشنبه) در نظر گرفته شده است، براین اساس این مهلت امشب به پایان خواهد رسید. تا به این لحظه نیز خبری از تمدید این مهلت نیست،

این مرحله مختص متقاضیان مرحله اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١) و متقاضیان جدید است. در این نوبت برای متقاضیان جدید نیز این فرصت فراهم شد که با تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ۵۰۰ میلیون تومانی در این حساب، انتخاب خودرو داشته باشند.

تعریف حساب وکالتی از روز دوشنبه (۱۸ تیر ماه) آغاز شد و مشتریان تا ساعت ۱۲ روز گذشته (شنبه ۲۳ تیرماه) برای انجام این کار فرصت داشتند.  

در این دوره ۳۶ مدل خودرو برای متقاضیان ارائه شده است.که متقاضیان امکان انتخاب پنج اولویت مورد نظر خود را از بین سبد محصولات عرضه شده خواهند داشت.

پس از اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت برای منتخبان ارسال خواهد شد و پس از آن، مشتریان  پنج روز فرصت واریز خواهند داشت؛ عدم واریز وجه طی مدت تعیین شده، پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

شرایط ثبت‌نام چیست؟

براساس ماده ۴ مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، شرایطی همچون سن حداقل ۱۸ سال، دارا بودن گواهینامه معتبر، عدم خرید خودرو طی ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا، عدم خرید خودرو طی ۲۴ ماه گذشته از دیگر خودروسازان، نداشتن اولویت خودرویی درسامانه خودروهای داخلی و وارداتی و عدم پلاک فعال ( البته یک پلاک فعال و سن خودرو بالای پنج سال؛ محدودیتی ندارد)، اعمال می‌شود؛ ضمن اینکه متقاضیان جدید، علاوه بر موارد مذکور باید در بازه مشخص، نسبت به حساب وکالتی و بلوکه کردن وجه ۵۰۰ میلیون تومانی در این حساب اقدام می‌کردند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array