به گزارش ایران دکونومی،از آنجایی که موضوع پیش‌فروش آپارتمان رونق پیدا کرده است، و همیشه مشکلات و اختلافاتی میان فروشنده، خریدار وجود دارد و باعث شده پرونده‌های زیادی در مراکز قضایی شکل بگیرد. پیش‌فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی جرم است.

بنابراین طبق اعلام دادگستری استان تهران، اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ساختمان می‌کنند یا اینکه بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند، مرتکب جرم شده‌اند و طبق قانون به حبس یا پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

خانه پیش فروش خانه ای است که مشتری مبلغ آن را معمولا به صورت اقساطی و طی یک زمان مشخص مثلا در یک دوره یکساله به پیمانکار میدهد و او هم تضمین میکند تا بعد از آن زمان خانه را تحویل مشتری میدهد. یکی از مزیت های بسیار خوب خرید خانه پیش فروش این است که به شما زمان می دهد تا پول بیشتری پس انداز کنید. 

از مشکلات پیش‌خرید آپارتمان، عدم تعهد فروشنده است. بسیاری از انبوه‌سازان به‌دلیل شرایط اقتصادی ممکن است پروژه را به‌صورت نیمه‌کاره رها کنند و این آغاز شروع مشکلات برای خریداران است، یا ممکن است برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد خریدار، یک واحد آپارتمان را به چندین نفر دیگر بفروشد.

بهترین راه برای پیشگیری از این نوع مشکلات، تنظیم یک سند رسمی کامل و بدون نقص است.

با ابلاغ قانون الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات اموال غیرمنقول، از این پس تمامی معاملات و قراردادهای مرتبط با اموال غیرمنقول باید همراه با تنظیم سند رسمی باشد و اسناد عادی در محاکم و رسیدگی‌های حقوقی و قضایی اعتباری ندارند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array