به گزارش ایران دکونومی، رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ بالاخره برگزار شد و این غول فناوری کره‌ای طبق پیش‌بینی‌ها، از جدیدترین گوشی‌های تاشو و گجت‌های پوشیدنی خود رونمایی کرد. در این مراسم، سامسونگ محصولات جدیدی مثل گلکسی زد فولد ۶، گلکسی زد فلیپ ۶، گلکسی رینگ، ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ اولترا و گلکسی واچ ۷، ایربادهای گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو را معرفی نمود و گفت هدست واقعیت تعمیم‌یافته (XR) این شرکت اواخر سال جاری میلادی عرضه می‌شود.

برخی معتقدند این شرکت کره‌ای احتمالاً تا پایان سال جاری این هدست XR را معرفی کرده و اوایل سال بعد، به همراه سری گلکسی S25 روانه بازار می‌کند.

هدست XR محصول جدید سامسونگ

احتمالاً اولین هدست XR سامسونگ، نسخه مخصوص هدست‌های XR سیستم‌ عامل اندروید را اجرا می‌کند. شایعه شده است که این شرکت برای توسعه این هدست از یکی از تراشه‌های کوالکام مثل اسنپدراگون XR2+ Gen 2  استفاده خواهد کرد.

هدست XR محصول جدید سامسونگ

نمایشگرهای میکرو OLED یا OLEDoS با تراکم پیکسلی ۳۵۰۰ پیکسل در هر اینچ از دیگر مشخصات احتمالی هدست  XR سامسونگ خواهند بود که قرار است توسط eMagin ، یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ دیسپلی تأمین گردد. هرچند هنوز درباره قیمت احتمالی این محصول حرفی زده نشده است ولی می‌توان انتظار داشت که قیمت آن از اپل ویژن پرو پایین‌تر باشد.

معرفی گوشی‌های تاشوی سامسونگ

تمرکز بیشتر سامسونگ در جریان این رویداد روی معرفی گوشی‌های تاشو جدید خود یعنی گلکسی‌ زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 معطوف شده بود. طبق اعلام این شرکت، گلکسی زد فولد 6 با پشتیبانی از Galaxy AI و نمایشگر کاور بزرگ‌تر، در دو نسخه 512 گیگابایتی با قیمت 2019.99 دلار و نسخه 1 ترابایتی با قیمت 2259.99 دلار معرفی می‌شود.

گلکسی زد فلیپ 6 نیز افزون بر قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید برای شخصی‌سازی و خلاقیت عرضه می‌شود. این گوشی که با هدف حمل آسان بهینه‌سازی‌شده است نیز دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی دارد و قیمت آن بین 1099.99 تا 1219.99 دلار متغیر است.

زدفولد سامسونگ

سامسونگ تاکید کرد که برای هفت سال آینده، آپدیت سیستم عامل اندروید، رابط کاربری One UI و به‌روزرسانی‌های امنیتی این گوشی‌ها را تامین خواهد کرد. البته، سامسونگ هیچ تعهد رسمی در خصوص دردسترس قرار داشتن قطعات مورد نیاز جهت تعمیر گوشی‌های خود نداده است.

ساعت‌های هوشمند سامسونگ

بعد از مدت‌ها انتظار، غول کره‌ای سرانجام از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد. این دستگاه با ویژگی‌های جدید خود، به طور 24 ساعته وضعیت سلامتی انسان را نظارت و ردیابی می‌کند.

به گفته این شرکت، ویژگی Workout Routine ، با ارائه حدود 100 تمرین مختلف که به صورت شخصی برای کاربر برنامه‌ریزی می‌شوند، به ارتقای سلامت افراد کمک می‌کند. قابلیت (Race) نیز ویژگی جدیدی است که پیشرفت شما را نسبت به روزهای قبل می‌سنجد و برای ادامه مسیر به شما انگیزه می‌دهد. ویژگی Body Composition  نیز قابلیتی است که با ارائه یک تصویر جامع از وضعیت بدنی، به شما کمک می‌کند به درکی کلی از سلامت خود برسید.

ساعت هوشمند سامسونگ

در آخر، سامسونگ به ویژگی Sleep Apnea اشاره می‌کند که درخصوص آپنه خواب فعالیت دارد و حتی توانسته است تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را نیز کسب کند.

گلکسی رینگ سامسونگ

حلقه‌های هوشمند، پوشیدنی‌های جدید سامسونگ هستند که با پشتیبانی از هوش مصنوعی و بهره‌مندی از کوچک‌ترین سنسورهای کاربردی و قابل اعتماد سامسونگ، داده‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند وضعیت سلامتی خود را به راحتی پایش کنند.

این دستگاه که بین 2.3 تا 3.0 گرم وزن دارد، به شما اجازه می‌دهد، هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز به راحتی از آن استفاده کنید. سامسونگ گفته است این حلقه هوشمند تا 10ATM در برابر نفوذ و فشار آب مقاوم است و  پوشش تیتانیومی گرید 5 آن امکان استفاده در هر شرایطی را فراهم می‌کند.

گلکسی رینگ سامسونگ

گلکسی بادز 3

همان‌طور که انتظار می‌رفت، در رویداد آنپکد امسال، سامسونگ سری گلکسی بادز 3 را نیز معرفی کرد که قرار است در دو مدل گلکسی بادز 3 پرو و گلکسی بادز 3 عرضه شود. این ایربادها نیز مثل سایر محصولات جدید این شرکت به قابلیت هوش مصنوعی  Galaxy AI مجهز شده‌اند.

یکی از این قابلیت‌ها، Interpreter  نام دارد. با اتصال این ایربادها به گوشی‌های گلکسی و قرار دادن این قابلیت در «حالت گوش‌دادن (Listening Mode) می‌توانید ترجمه سخنرانی یک فرد دیگر را به طور مستقیم با این ایربادز گوش دهید.

فرمان صوتی (Voice Command)، به شما اجازه می‌دهد بدون لمس هدفون یا گوشی متصل به آن، وظایفی مثل پخش یا توقف موسیقی را مدیریت کنید. هدفون‌های سری بادز 3 برای بهبود کیفیت صدا و عملکرد حذف نویز فعال (ANC) با کمک فناوری‌های Adaptive EQ و Adaptive ANC ، هر دو صدای داخلی و خارجی را به صورت لحظه‌ای آنالیز می‌کنند.

گلکسی بادز سامسونگ

فناوری‌های کنترل نویز تطبیقی (Adaptive Noise Control)، تشخیص آژیر (Siren Detect) و تشخیص صدا (Voice Detect) نیز بدون نیاز به تنظیم دستی و به طور خودکار، سطح نویز و صدا را در این هدفون تنظیم می‌کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array