به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  اپل ارسال دور جدیدی از هشدارهای امنیتی برای کاربران آیفون در 98 کشور جهان را آغاز کرده است. این غول فناوری در ایمیل ارسالی خود در مورد حملات احتمالی نرم‌افزارهای جاسوسی به کاربران هشدار داده است. این دومین کمپین هشداری است که این شرکت در سال جاری به‌راه انداخته است. پیش از این، در ماه آوریل شاهد بودیم که این شرکت هشدارهای مشابهی را برای کاربران خود در 92 کشور ارسال کرد.

هشدار اپل

ماجرای هشدارهای امنیتی اپل چیست؟

در اخطاریه روز چهارشنبه اپل، هیچ اشاره‌ای به هویت مهاجمان یا کشورهایی که این اعلان را دریافت کرده‌اند نشده است. افزون بر این هشدار پیشگیری، این شرکت در اخطاریه‌ای که برای مشتریان آسیب دیده خود ارسال کرد، گفته است:

«اپل متوجه شده است که شما هدف حمله جاسوس افزارهای مزدور قرار گرفته‌اید که سعی دارند از راه دور دستگاه آیفون مرتبط با اپل آیدی -xxx- را به خطر بیندازد. این حمله احتمالاً به خاطر شخصیت یا کاری که انجام می‌دهید، شما را هدف قرار داده است. اگرچه هرگز نمی‌توان در هنگام شناسایی چنین حملاتی، به اطمینان صد در صد دست یافت، اما ما به این هشدار اعتماد زیادی داریم؛ لطفاً آن را جدی بگیرید.»

بر اساس اظهارات کاربران، شهروندان هند از جمله کسانی هستند که آخرین اعلان‌های تهدید اپل را دریافت کرده‌اند. در ماه اکتبر، اپل هشدارهای مشابهی را به چندین روزنامه نگار و سیاستمدار در این کشور ارسال کرد. پس از این هشدارها، سازمان عفو بین‌الملل که یک گروه مدافع حقوق بشر است، گزارش داد که متوجه حضور پگاسوس در آیفون‌های روزنامه‌نگاران برجسته هندی شده است. پگاسوس یک نرم‌افزار جاسوسی بسیار تهاجمی است که توسط شرکت اسرائیلی NSO Group ساخته شده است.

اپل از سال گذشته تغییرات قابل توجهی نیز در زبان و لحن هشدار خود ایجاد کرده است. این شرکت ترجیح داده است به جای اصطلاح قبلی «حملات دولتی»، این حوادث را با‌عنوان «حملات جاسوس افزارهای مزدور» توصیف کند. این شرکت تاکید کرده است که برای شناسایی چنین حملاتی تنها به «اطلاعات و تحقیقات داخلی» خود متکی است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array