به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل اعلام کرد ویژگی‌های جدیدی در رابطه با زمان‌بندی قرارهای ملاقات را به تقویم خود (Google Calendar) اضافه کرده است. به لطف این ویژگی، وقتی قصد دارید یک برنامه قرار ملاقات در تقویم خود ایجاد کنید، امکان پیکربندی تکرار این جلسه به صورت هفتگی برای شما فراهم خواهد بود.

این گزینه جدید به شما امکان می‌دهد اتفاقات هفتگی سفارشی را برای یک قرار ملاقات خاص تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید برنامه قرار ملاقات را به جای هفتگی، به صورت دو هفته یکبار تنظیم کنید.

برنامه Google Calendar

ویژگی‌های کاربردی Google Calendar برای کاربران سازمانی

پیش از این، برنامه Google Calendar دو ویژگی مشابه به نام‌های « appointment slots» و « appointment schedules» داشت که اساساً همین کار را انجام می‌دادند. ولی گوگل اوایل سال جاری اعلام کرد که از روز 18 جولای (28 تیر) قابلیت appointment slots به کلی کنار گذاشته می‌شود و ویژگی زمان‌بندی قرارهای ملاقات «appointment schedules» جای آن را می‌گیرد.

این قابلیت در حقیقت یک رابط کاربری اختصاصی برای ایجاد و مدیریت چندین قرار ملاقات برای کل هفته در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این ویژگی شما می‌توانید صفحات رزرو را ایجاد کرده و با سایرین به اشتراک بگذارید.

افزون بر این، امکان تنظیم زمان‌بندی‌های مختلف برای هر روز، اضافه کردن مکان و کاربران دیگر به یک قرار خاص و همچنین پیکربندی ایمیل‌های یادآوری در میان گزینه‌ها برای کاربران فراهم شده است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های قابلیت زمان‌بندی قرارهای ملاقات در Google Calendar این است که می‌توانید تمام رزروهای خود را از یک رابط تمام صفحه، جدا از رابط کاربری اصلی تقویم و در یک تب جدید مدیریت کنید.

برنامه Google Calendar

گفتنی است که شما به عنوان ایجاد کننده یک قرار ملاقات این امکان را دارید که با فعال کردن گزینه « Guests can invite others » به مهمانان خود اجازه دهید افرادی را به این جلسه اضافه کنند. یا با اضافه کردن Google Groups به عنوان میزبان مشترک (co-hosts)، کاربرانی که عضوی از یک گروه هستند می‌توانند به راحتی به طور همزمان میزبان این قرار ملاقات باشند.

طی هفته‌های آینده، این ویژگی‌ها در اختیار حساب کاربری کسب‌وکارها و اکانت‌های آموزشی، سازمان‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و سایر مشترکین Workspace و همچنین کاربران دارای حساب‌های شخصی قرار خواهند گرفت. توجه داشته باشید که امکان افزودن Google Groups به‌عنوان میزبان مشترک در حساب‌های شخصی، در دسترس کاربران Google One Premium و مشترکین فردی Workspace قرار نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که گوگل در آپدیت قبلی Google Calendar چندین ویژگی دیگر مانند تجربه همگام‌سازی بهبودیافته با Microsoft Outlook و نمای تمام صفحه برای تسک‌ها را به آن اضافه کرده بود.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array