به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه 18 تیر آسیا اندکی کاهش یافت زیرا معامله‌گران با توجه به سخنرانی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو و آمار تورم، در جستجوی نشانه‌های بیشتری در مورد نرخ بهره آمریکا بودند.

گرچه قیمت شمش در بحبوحه اعتقاد رو به رشد فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره در سپتامبر 2024، نزدیک به بالاترین حد یک ماهه و در آستانه بازگشت به بالای 2400 دلار در هر اونس بود. قیمت‌ سایر فلزات نیز از کاهش ارزش دلار سود برده و به پایین‌ترین حد یک ماه اخیر رسید.

هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 2384 دلار و 47 سنت رسید، در حالی که هر اونس طلا آتی تحویل ماه آگوست با 0.2 درصد کاهش به 2392 دلار و 55 سنت در هر اونس رسید.

شایان ذکر است که قیمت طلا در هفته گذشته به شدت افزایش یافت و از سطح پایین 2300 دلاری خارج شد، زیرا موج ضعیف آمار بازار کار باعث خوش بینی بیشتر نسبت به کاهش نرخ بهره شد. آمار ملایم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی منتشره روز جمعه 15 تیر عامل کلیدی سود طلا بود؛ چرا که نشان داد نرخ بیکاری در این کشور به 4.1 درصد رسیده است، یعنی بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته.

فلز زرد از نرخ‌های پایین‌تر بهره، سود می‌برد؛ چرا که انتظار می‌رود نقدینگی بیشتری را آزاد کرده و جذابیت دلار و اوراق خزانه را کاهش دهد. ابزار CME Fedwatch نشان داد، معامله‌گران با احتمال بیش از 72 درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر 25 واحد پایه نرخ بهره را کاهش خواهد داد و این از 59 درصدی که در هفته گذشته مشاهده شد، بیشتر است.

داده‌های تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده نیز در این هفته منتشر خواهد شد و احتمالاً در چشم‌انداز بانک مرکزی از نرخ‌ها تأثیرگذار است. بازار طلا در هفته جاری بر سخنرانی جروم پاول متمرکز است، گزارش کاهش تورم در آمریکا و سخنان مسالمت آمیز پاول می‌تواند طلا را به قیمت‌های بالاتری برساند.

سایر فلزات گرانبها نیز در روز دوشنبه عقب نشینی کردند، در حالی که هفته گذشته رشد چشمگیری داشتند. معاملات آتی پلاتین با 0.6 درصد کاهش به 1039.25 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 1 درصد کاهش به 31.370 دلار در هر اونس رسید.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها در مورد چین به عنوان واردکننده اصلی در جریان بود. معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن با 1 درصد افزایش به 9983.0 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.9 درصد کاهش به 4.6235 دلار در هر پوند رسید.

نگرانی‌ها در مورد چین قیمت مس را در هفته‌های اخیر تحت تأثیر قرار داده بود، زیرا تعرفه‌های واردات اخیر اروپا بر خودروهای برقی چینی نگرانی‌ها را در مورد جنگ تجاری با غرب افزایش داد.

آمار متوسط ​​اقتصادی چین نیز تردیدهایی را در مورد بازگشت اقتصادی این کشور ایجاد کرده است.

منبع: Investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array