به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدتی پیش سامسونگ اعلام کرده بود که قصد دارد قابلیت ترجمه همزمان (Live Translate) را در برنامه‌های شخص ثالث اندروید گسترش دهد. در آن زمان، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که این برنامه‌های شخص ثالث احتمالاً تلگرام (Telegram)، واتساپ (WhatsApp)، گوگل میت (Google Meet) و کاکائو تاک (KakaoTalk) باشند.

در تازه‌ترین گزارش مربوط به این خبر، IceUniverse ضمن تایید پیش بینی‌های قبلی، مدعی شده است که سامسونگ احتمالاً قابلیت ترجمه همزمان را به زودی به پیام‌رسان واتساپ اضافه خواهد کرد.

ترجمه همزمان سامسونگ در برنامه‌های شخص ثالث

سامسونگ قابلیت ترجمه لایو و همزمان با کمک هوش مصنوعی را اوایل امسال با سری گلکسی اس 24 (Galaxy S24) معرفی کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربران پرچمدار سامسونگ قادر هستند تماس‌های تلفنی خود را به صورت بلادرنگ و همزمان از طریق قابلیت‌های هوش مصنوعی این دستگاه ترجمه کنند.

واتساپ و هوش مصنوعی سامسونگ

پس از Galaxy S24، قابلیت ترجمه همزمان با به‌روزرسانی One UI 6.1، در سایر دستگاه‌های Samsung Galaxy پشتیبانی شد. گزارش اخیر حاکی از آن است که قابلیت ترجمه با Galaxy AI راه خود را به برنامه محبوب واتساپ و سایر برنامه‌های غیر بومی سامسونگ نیز باز خواهد کرد. با این کار بیش از 2.7 میلیارد کاربر فعال واتساپ در سراسر جهان از این قابلیت مهم بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است که انتظار می‌رود در رویداد بعدی آنپکد (Unpacked) که قرار است در تاریخ 10 جولای در موزه لوور پاریس برگزار شود، شاهد عرضه‌ محصولات زیادی از این غول فناوری باشیم. علاوه بر گوشی‌های گلکسی سری زد فولد (Galaxy Z Flip6، Galaxy Z Fold6) و ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch7، Galaxy Watch Ultra، سری گلکسی بادز 3 (Galaxy Buds3) با طراحی جدید همراه با پایه‌هایی شبیه به ایرپادهای اپل، بلید لایت، کیس شارژ جدید و غیره در لیست انتظار علاقمندان سامسونگ قرار دارد.

افزون بر موارد فوق، انتظار می‌رود سامسونگ از چندین ویژگی جدید Galaxy AI و همچنین، به‌روزرسانی جدید One UI 6.1.1 نیز در این رویداد رونمایی کند. شایعه شده است که آپدیت بعدی One UI 6.1.1 برای Galaxy S24 عملکرد دوربین بیرونی این گوشی را بهبود خواهد بخشید.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array