به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  استارتاپ هوش مصنوعی ElevenLabs از ابزار جدیدی رونمایی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد هرگونه نویز و صدای اضافه را از محتواهای ویدیویی، پادکست‌ها و حتی محتواهای یوتیوب حذف کنند.

این ابزار جدید که AI Voice Isolator نام دارد، اکنون از طریق پلتفرم ElevenLabs در دسترس همه قرار گرفته است. ناگفته نماند که این ابزار یک نوآوری بی‌نظیر محسوب نمی‌شود، چرا که پیش از این، شرکت‌های دیگری مثل ادوبی نیز از چنین ابزاری برای افزایش کیفیت صدا در محتواهای تولید شده، رونمایی کرده بودند.

این استارتاپ که بیشتر به خاطر تولید ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا معروف است، در توضیح محصول جدید خود گفته است: «هنگام ضبط ویدیو، مصاحبه صوتی، تولید پادکست و غیره، مشکل وجود نویز و صداهای اضافه در پس‌زمینه همیشه سازندگان را دچار مشکل کرده است. اکنون شما با کمک ابزارAI Voice Isolator  می‌توانید به راحتی به این مشکل غلبه کنید»

هوش مصنوعی ElevenLabs

بهبود کیفیت صدای ویدیو با ابزار جدید ElevenLabs

به گفته این استارتاپ، استفاده از ابزار هوش مصنوعی جدید این شرکت اصلاً کار دشواری نیست و فقط کافی است که محتوای مورد نظر خود را در برنامه آپلود کنید. پس از آپلود فایل و پردازش آن توسط مدل‌های هوش مصنوعی، نویز موجود شناسایی و درنهایت حذف خواهد شد.

مدیر طراحی ElevenLabs  با انتشار یک کلیپ نشان داده است که چگونه ابزار جدید صدای دمنده برگ را حذف کرده و کیفیت صدای آن را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

برای تایید ادعای ElevenLabs،  وب‌سایت Venturebeat نیز ابزار AI Voice Isolator را مورد آزمایش قرار داده است و مدعی شده است که فایل مورد نظر ظرف چند ثانیه توسط این ابزار پردازش شده و کلیه صداهای ناخواسته آن به‌درستی حذف شده‌اند. تنها ایراد این ابزار از دیدگاه Venturebeat عدم توانایی آن در تشخیص صداهایی مانند ضربه‌زدن به دیوار یا برخورد انگشتان دست با هم بوده است.

از نسخه رایگان ابزار جدید ElevenLabs  حداکثر به اندازه یک محتوای 10 دقیقه‌ای می‌توان استفاده کرد. حذف نویز از محتواهای طولانی مستلزم خرید اشتراک نسخه پولی است که قیمت آن از 5 دلار ماهانه شروع می‌شود.

لازم به یادآوری است که استارتاپ ElevenLabs مدتی قبل از چند محصول جدید دیگر نیز رونمایی کرده بود که یکی از آنها نسخه iOS هوش مصنوعی ElevenLabs Reader: AI Audio برای خواندن مقالات با صدای بلند طراحی شده است.

منبع: elevenlabs

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array