به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت‌های خودروسازی اغلب کسب‌وکارهای جهانی هستند که در بسیاری از مناطق و در سراسر جهان فعالیت دارند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط Motor1.com ، فروش خودروسازان را براساس منطقه بررسی و 10 برند برتر را در اینجا آورده‌ایم. آمارها براساس فروش سال 2023 است.

بزرگترین فروشندگان خودرو جهان

از آمار مربوط به فروش از 10 برند بزرگ خودرو، می‌توان دریافت که بیشترین تمرکز فروش شورولت در سال 2023 و با 66 درصد فروش، آمریکای شمالی بوده است.

بزرگترین بازار بعدی شورولت، آمریکای لاتین است که 22 درصد از فروش این برند را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که اروپا، دومین بازار بزرگ “فورد” محسوب می‌شود و 26 درصد از فروش سال 2023 این برند را به خود اختصاص داده است.

هر سه برند آلمانی آمده در جدول بالا، بخش قابل توجهی از خودروهای خود را در چین به فروش می‌رسانند. بازار فروش خودروهای BMW و Volkswagen، در چین بزرگتر از اروپا است. در حالی که بازار اصلی محصولات «بنز» در وهله اول اروپا و سپس چین می باشد.

BMW یکی از موفق‌ترین خودروسازان خارجی در چین بوده است و بیش از 826000 خودرو بی ام دبلیو، در این کشور در سال 2023 فروخته شده است. در آوریل 2024، این شرکت سرمایه‌گذاری 2.76 میلیارد دلاری برای کارخانه خود در شن یانگ (شهری در شمال شرق پکن) را اعلام کرد.

اینفوگرافی 10 برند بزرگ فروشنده خودرو جهان

بزرگترین فروشندگان خودرو جهان

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array