به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل در پست وبلاگی جدیدی اعلام کرده است که برنامه جیمیل (Gmail) به ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری مجهز می‌شود که ارسال و خلاصه‌سازی ایمیل‌ها را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. طبق این بیانیه، در نسخه تحت وب جیمیل، یک نوار کناری جدید جمینای (Gemini) اضافه شده است که کارهایی مثل خلاصه‌سازی ایمیل‌ها و ارائه یک پیش‌نویس جدید برای ایمیل‌ها را انجام می‌دهد. گفته می‌شود که این ابزار با هدف بهره‌مندی از قدرتمندترین مدل‌های هوش مصنوعی گوگل مثل  Gemini 1.5 Pro ایجاد شده است.

قابلیت‌های جمینای در جیمیل

گوگل گفته است نسخه موبایلی جیمیل نیز قابلیت خلاصه‌سازی ایمیل‌ها از طریق جیمنای را دریافت کرده است. لازم به ذکر است که این ویژگی کارآمد فقط دراختیار مشترکین سرویس‌های پولی جمینای قرار دارد. یعنی برای دسترسی به این امکانات باید به عضویت Google Workspace در آمده یا اشتراک Google One AI Premium را تهیه کنید.

هوش مصنوعی جمینای در جیمیل

به طور خلاصه امکاناتی که جمینای در سرویس جیمیل فراهم می‌کند عبارتند از:

  • خلاصه کردن یک رشته ایمیل
  • پیشنهاد پاسخ برای یک رشته ایمیل
  • کمک به تهیه پیش‌نویس ایمیل
  • مطرح کردن سوال و یافتن اطلاعاتی خاص از ایمیل‌های موجود در صندوق ورودی یا فایل‌های Google Drive

گوگل ماه گذشته در جریان کنفرانس I/O گوگل قول داده بود ویژگی‌های هوش مصنوعی جمینای را به پنل کناری ابزارهای  Docs، Sheets، Slides و Drive اضافه کند. ظاهراً این غول فناوری اکنون به وعده خود عمل کرده و آپشن‌های جمینای در نوارهای کناری ابزارهای داخلی گوگل قابل مشاهده هستند. پاسخ هوشمند متنی برای جیمیل وعده دیگری است که هنوز محقق نشده است.

منبع: googleblog

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array