به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سوء استفاده از تکنولوژی‌های روز بار دیگر قربانی گرفت. این بار دیپ فیک ساخته شده از ایلان ماسک باعث فریب بسیاری از مردم شده است. ظاهراً در یک برنامه‌ زنده که به مدت 5 ساعت در یوتیوب مشغول پخش بوده است، کلاهبردارن با ساخت تصویری جعلی از ایلان ماسک، یک پروژه کلاهبرداری رمزارزی را تبلیغ کرده‌اند.

در این برنامه زنده که اکنون حذف شده است، تصویری از ایلان ماسک همراه با صدایی که با هوش مصنوعی تقلید شده بود، بینندگان را تشویق می‌کرد تا با مراجعه به یک وب‌سایت جعلی، برای شرکت در یک برنامه و دریافت پاداش، رمزارزهای بیت‌کوین، اتریوم یا دوج‌کوین خود را واریز کنند. این پیام که مکرراً در طول برنامه پخش می‌شد، به مردم وعده می‌داد که سیستم به‌طور خودکار دو برابر مقدار رمزارز واریزی را به شما برمی‌گرداند.

دیپ فیک ایلان ماسک

جالب اینجاست که در مقطعی، تعداد بینندگان این برنامه زنده به مرز 30 هزار نفر رسید و همین امر باعث شد که این برنامه زنده جعلی در قسمت پیشنهادهای Live Now یوتیوب نمایش داده شود.

نکته دیگری که باعث اعتماد بیشتر کاربران به این برنامه شده بود، وجود تاییدیه Official Artist Channel  در حساب کاربری elon.teslastream@ مورد استفاده کلاهبردارن بود. این مسئله باعث شد احتمال هک شدن یک حساب کاربری رسمی مطرح شود. این کانال درحال‌حاضر حذف شده است.

دردسرهای دیپ فیک تمام‌شدنی نیست

متاسفانه دیپ فیک‌های ایلان ماسک و سایر افراد مشهور اخیراً افزایش چشمگیری داشته است. برای مثال، اوایل ماه جاری میلادی، گزارش مشابهی در ارتباط با 35 حساب کاربری در زمان پرتاب استارشیپ منتشر شد که خود را حساب رسمی اسپیس ایکس جا زده بودند. در ماه آوریل امسال نیز کلاهبردارن با همین روش تلاش کردند از هیجان مردم درباره خورشیدگرفتگی سوءاستفاده کنند و دیپ فیک‌های زیادی در این زمینه منتشر شد.

کلاهبرداری‌های رمزارزی به اشکال مختلف، به‌ویژه دیپ فیک دنبال کنندگان ایلان ماسک را به شکلی گسترده در رسانه‌های اجتماعی هدف قرار می‌دهند؛ این مسئله سال‌ها است که مشکل ساز بوده است. گفتنی است که همین چند روز پیش فیفتی سنت (رپر معروف آمریکایی) مورد حمله هکرها قرار گرفت و تایید کرد که از حساب‌های رسمی او برای اجرای یک طرح پامپ و دامپ کریپتو استفاده شده است.

منبع: engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array