به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم Antstream اعلام کرده است که به زودی اپلیکیشن Antstream Arcade را با بیش از 1300 بازی قدیمی از کنسول‌های کلاسیک، ازجمله آتاری، پلی‌استیشن 1،  Commodore 64 و دستگاه‌های آرکید در گوشی‌های آیفون منتشر خواهد کرد.

استفاده از اپلیکیشن Antstream Arcade به طور معمول مستلزم تهیه اشتراک ماهانه با هزینه 5 دلار است، اما طبق اعلام این شرکت، این برنامه در مرحله اول با هزینه ماهانه 4 دلار و حق اشتراک سالانه 30 دلار در دسترس کاربران آیفون قرار خواهد گرفت.

ورود اپلیکیشن استریم بازی Antstream به آیفون

چند ماه قبل، اپل اعلام کرد به برنامه‌های استریم بازی ازجمله Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce Now   در سراسر جهان اجازه می‌دهد سرویس‌های خود را روی آیفون عرضه کنند. این سرویس‌ها قبلاً فقط از طریق رابط تحت وب در دسترس کاربران آیفون قرار داشتند. اکنون Antstream Arcade به عنوان اولین اپلیکیشن استریم بازی از تغییر سیاست اپل به نفع خود استفاده خواهد کرد.

پلیکیشن استریم بازی Antstream

گفتنی است که در اپلیکیشن‌های استریم بازی، مثل Antstream، کاربر مجبور نیست فایل بازی‌ را دانلود کند و فقط با داشتن یک سرویس اینترنت قوی می‌توانید بازی‌ها را از طریق فضای ابری اجرا کند. این اپلیکیشن اکنون در سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوز و ایکس باکس در دسترس است.

علیرغم ادعای اپل مبنی بر تغییر سیاست‌ها بر اساس دریافت بازخورد از توسعه‌دهندگان، گفته می‌شود دلیل اصلی این تصمیم، قوانین جدید اتحادیه اروپا، ازجمله قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، بوده است. به موجب این قانون, فراهم کردن شرایط عادلانه برای رقابت در بازار محصولات دیجیتالی برای همه شرکت‌های فناوری الزامی خواهد بود.

منبع: antstream

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array