به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اسپیس ایکس قصد دارد نسخه فشرده آنتن‌های استارلینک (Starlink) را با نام Starlink Mini معرفی کند که ظاهراً دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای این شرکت را به مراتب ساده‌تر خواهد کرد. این تکنولوژی جدید، یک کیت جمع‌وجور و قابل حمل است که می‌تواند به راحتی در یک کوله پشتی قرار گیرد و اینترنت پرسرعت را با حداقل تاخیر در اختیار کاربران قرار دهد.

مینی کیت جدید استارلینک، گران‌تر ولی با مزایای بیشتر

در ایمیلی که SpaceX روز چهارشنبه برای دارندگان اولیه استارلینک (Starlink) ارسال کرد، دعوتنامه‌ای برای خرید کیت Starlink Mini با قیمت 599 دلار در اختیار آنها قرار داد. این کیت 100 دلار از کیت استاندارد استارلینک گران‌تر است ولی شرکت وعده داده است به‌زودی این قیمت را تعدیل خواهد کرد. ناگفته نماند که هزینه خرید سرویس Mini Roam که اکنون برای استراک‌های فعلی Starlink حدود 30 دلار در ماه است به این مبلغ اضافه خواهد شد.

کیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

اسپیس ایکس در این ایمیل تاکید می‌کند که هدف آن کاهش قیمت استارلینک، به‌ویژه برای کسانی است که در سرتاسر جهان از خدمات قابل‌قبول اینترنت محروم هستند.

با وجود هزینه‌ی بالاتر، Starlink Mini از مزیت‌هایی مثل وزن بسیار اندک (حدود 2.5 پوند) و سهولت استفاده آن در سفر برخوردار است. به علاوه این سرویس قرار است با حداکثر سرعت دانلود بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه عرضه شود.

انتظار می‌رود اولین سری از کیت‌های Starlink Mini در ماه جولای به صورت عمومی وارد بازار شود و بیشتر مورد توجه کسانی قرار گیرد که به دنبال یافتن یک راه حل پشتیبان برای اتصال دائمی به اینترنت هستند.

منبع: cnbc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array