به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، واتساپ تلاش دارد تجربه تماس ویدیویی را برای کاربران خود تاحدامکان بهبود ببخشد. در همین راستا، این پلتفرم پیام‌رسان آماده می‌شود تا جلوه‌ها و فیلترهای تماس واقعیت افزوده (AR) را به تماس‌های تصویری خود اضافه کند که کاربران بتوانند در حین تماس از آنها استفاده کنند.

توسعه این ویژگی که هنوز منتشر نشده است، برای نسخه 2.24.13.14 بتای واتساپ در گوشی‌های اندرویدی برنامه‌ریزی شده بود که اکنون از طریق برنامه بتای Google Play در دسترس است. وب‌سایت WABetaInfo اعلام کرده است که این ویژگی هنوز در دسترس آزمایش‌کنندگان قرار ندارد، اما با ارائه یک اسکرین شات، نشان داده است که احتمالاً در محیط واتساپ به چه شکل خواهد بود.

تماس تصویری با ویژگی  AR واتساپ
اسکرین‌شاتی از تماس تصویری با ویژگی  AR واتساپ

اضافه شدن AR به تماس‌های تصویری واتساپ چه مزیتی دارد؟

گفته می‌شود با اضافه شدن این ویژگی، کاربران می‌توانند عناصر تعاملی مختلفی را به تماس‌های ویدیویی خود اضافه کنند. به عنوان مثال، می‌توانید فیلترهای پویای چهره را برای صاف کردن ظاهر پوست خود روشن کنید یا از حالت کم نور برای بهبود دید در شرایطی استفاده کنید که نور کافی در محیط وجود ندارد.

واتساپ به شما امکان می‌دهد در طول تماس‌های ویدیویی، فید ویدیوهای بلادرنگ خود را با آواتارها جایگزین کنید تا علاوه بر سرگرم‌کننده‌تر شدن مکالمات خود، بتوانید بدون غیرفعال کردن دوربین، ناشناس بمانید و از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

افزون بر این، این شرکت متعلق به متا اعلام کرده است در حال آماده‌سازی ابزاری برای ویرایش پس‌زمینه در طول تماس‌های ویدیویی است که ظاهراً برای نسخه دسکتاپ این برنامه نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. این ویژگی به شما امکان می‌دهد هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی، پس‌زمینه‌ تصویر یا نمای پشت سر خود را سفارشی کنید.

در حالی که واتساپ هنوز تاریخ مشخصی برای انتشار ویژگی جلوه‌های واقعیت افزوده در تماس‌های تصویری اعلام نکرده است، این تجربه مشخصاً بر مبنای مزایایی ساخته خواهد شد که واتساپ قبلاً برای بهبود تماس‌های ویدیویی به پیام‌رسان خود اضافه کرده بود. در به‌روزرسانی اخیری که برای نسخه‌های موبایلی و دسکتاپ این برنامه ارائه شد، محدودیت شرکت‌کنندگان را تسهیل کرد، امکان اشتراک‌گذاری فید صوتی را فراهم نمود و ویژگی‌ جدیدی را اضافه کرد که به‌طور خودکار فردی که در یک کنفرانس ویدیویی در حال صحبت بود را برجسته می‌کرد.

افزون بر این، یک رابط کاربری اصلاح‌شده نیز برای تماس تصویری در این برنامه در حال بررسی است که گزینه‌های کنترلی تماس را به نواری در پایین صفحه تغییر می‌دهد. این طراحی به‌روزشده دارای یک عکس پروفایل بزرگتر است و وضوح بصری گزینه‌های کنترل پایین صفحه را به میزان قابل قبولی بهبود می‌بخشد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array