به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته یکی دیگر از نهنگ‌های عصر ساتوشی 400 واحد بیت کوین، به ارزشی نزدیک به 11 میلیون دلار (با قیمت فعلی) را پس از حدود 12 سال، جابه‌جا کرد. براساس داده‌های منتشر شده، این نهنگ 360 بیت کوین (9.8 میلیون دلار) را به یک کیف پول منتقل کرده و 40 بیت کوین دیگر را در میان چند کیف پول دیگر تقسیم کرده است.

همانطور که می‌دانید، اصطلاح “نهنگ” به سرمایه گذارانی اطلاق می‌شود که مبالغ هنگفتی از یک رمزارز را در کیف پول خود نگه می‌دارند. این احتکارکنندگان اغلب بر روی میلیون‌ها دلار دارایی دیجیتال خود می‌نشینند و گاهی پس از مدت زمان طولانی، دوباره ظاهر می‌شوند تا سرمایه خود را به آدرس‌های دیگر منتقل کنند.

همین هفته گذشته، یک نهنگ پس از یک دهه عدم فعالیت، بیش از 279 بیت کوین با ارزش 7.6 میلیون دلار را به کیف پول‌های جدید منتقل کرد. در ماه فوریه (بهمن 1401)، یک آدرس قدیمی BTC بعد از 11 سال، با جابه‌جایی 9.6 میلیون دلار ارز دیجیتال به بازی بازگشت. این دارایی‌ها در طول سال‌ها 120،000،000 درصد افزایش یافته بودند، یعنی این سرمایه‌گذار خوش‌شانس برای اولین بار بیت کوین را زمانی خریداری کرده بود که ارزش آن فقط 8 دلار بود.

نهنگ‌ها معمولاً موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در بازار کریپتو هستند. مثلاً بیت کوین در 10 سال گذشته بیش از 40,000 درصد رشد داشته است. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که در بلندمدت ارزهای دیجیتال خود را نگه می‌دارند، بیشترین سود را کسب می‌کنند، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد و بی‌تجربه که در کوتاه‌مدت رمزارزهایی را می‌خرند و می‌فروشند، معمولاً ضرر می‌کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: decrypt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array