به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از ایده‌های اصلی طرح ایلان ماسک برای تبدیل ایکس (X) به یک «اپلیکیشن همه‌کاره»، اتصال یک شبکه پرداخت به سرویس اصلی این شبکه اجتماعی بوده است. هرچند جزئیات این پروژه هنوز به طور کامل مشخص نیست، ولی سندهای منتشرشده حاکی از آن است که این برنامه‌ها شامل افزودن ویژگی پرداختی شبیه به ونمو (Venmo) است که به کاربران اجازه می‌دهد پول را در حساب X خود ذخیره کنند، از آن برای پرداخت به سایر کاربران یا مشاغل استفاده کنند و حتی کالاها و خدمات را در فروشگاه‌های فیزیکی از این طریق خریداری نمایند.

بلومبرگ در تازه‌ترین گزارش خود توضیح داده است که سرویس ایکس Payments به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های پلتفرم ایکس، موفق شده است در 28 ایالت آمریکا، مجوز انتقال پول را دریافت کند، اما این شرکت درصدد است که تا پیش از پایان سال جاری، این مجوز را از تمام ایالت‌ها بگیرد.

سرویس پرداخت ایکس

آیا ایکس می‌تواند ونموی بعدی باشد؟

ایلان ماسک که در ابتدا درنظر داشت خدمات پرداخت‌ ایکس را در سطح جهانی معرفی کند، به دلیل فشار رگولاتورها مجبور شد این جاه‌طلبی را به ایالات متحده محدود نماید. با این حال، هدف اصلی ماسک همچنان، تبدیل کردن این پلتفرم به بزرگ‌ترین مؤسسه مالی جهان است و برای تحقق این هدف، گزینه «داشبورد دیجیتالی» را در این پلتفرم در اختیار کاربران قرار داده است که می‌تواند جایگزینی برای خدمات پرداخت آنلاین باشد و کم‌کم برنامه‌های محبوبی مثل ونمو و اپل پی را به حاشیه براند.

کریس استنلی، مدیر ارشد امنیت اطلاعات بخش پرداخت X، در ماه آوریل گفته بود: “هدف نهایی ما این است که به درجه‌ای از اعتماد میان کاربران خود برسیم که اگر روزی شخصی انگیزه‌ای برای برداشت پول خود از این سیستم داشته باشید، آن روز را روز شکست خود بدانیم.”

هرچند بلومبرگ ادعا می‌کند ایکس در ازای خدمات واریز یا برداشت وجه، هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نخواهد کرد، گزارش ماسک صراحتاً به تقویت و گسترش این کسب‌وکار همزمان با افزایش مشارکت کاربران این سرویس اشاره دارد. حتی ایلان ماسک به کارکنان ایکس وعده داده است به زودی حساب‌های جاری، کارت‌های اعتباری و خدمات وام آنها را از طریق ایکس ارائه کند. گفتنی است که تمام این جاه‌طلبی‌های ایلان ماسک در ایکس درحالی اتفاق می‌افتد که درآمد این شرکت در سال 2023 بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array