به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ادوبی (Adobe) قصد دارد برنامه محبوب Adobe Acrobat خود را به یک ویژگی جدید تولید تصویر با قابلیت باز کردن و ویرایش فایل‌های PDF مجهز کند. این شرکت اعلام کرده است که از اواخر این هفته، برنامه پرکاربرد Adobe Acrobat از تولید و ویرایش تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، به ویژه از طریق مدل Firefly Image 3، پشتیبانی خواهد کرد.

ویرایش تصویر در فایل‌های PDF

طبق اعلام ادوبی، عملکرد جدید Generate Image این هفته به  Adobe Acrobat اضافه خواهد شد و به کاربران اجازه خواهد داد تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی را در فایل‌های PDF مدیریت کنند. افزون بر این، ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد سبک و اندازه یک تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که بتوانند در یک سند PDF قرار بگیرند.

ویرایش تصویر در فایل PDF

علاوه بر این، ویژگی جدید ویرایش تصویر (Edit Image) امکان دسترسی به عملکردهایی مثل Generative Fill، Remove Background, Erase و Crop را در مدل Firefly در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران با این قابلیت می‌توانند تصاویر خود را در فایل‌های PDF ویرایش کنند، اشیاء غیر ضروری آن را حذف کنند یا پس‌زمینه و سایر موارد دیگر را در تصویر تغییر دهند.

علاوه بر ویژگی‌های جدید ویرایش تصویر، عملکردهای بیشتری به دستیار هوش مصنوعی Acrobat اضافه می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها، به کاربران امکان می‌دهد تم‌ها (themes) و ترندهای خاصی را از چند سند و منابع مختلف پیدا کنند. کاربران می‌توانند تمام محتوای مورد نظر خود را به صفحه دستیار هوش مصنوعی Acrobat بکشند و این ابزار پس از آنالیز، اطلاعات خواسته شده را قالب بندی می‌کند. این ویژگی جدید، افزودن نقل قول‌ها را نیز شامل می‌شود تا افراد بدانند اطلاعات موجود در سند از کجا گرفته شده‌اند. افزون بر این، Adobe AI Assistant راهی نیز برای ایجاد خلاصه جلسات ارائه خواهد کرد. این ویژگی امکان دسترسی سریع به موضوعات اصلی جلسه و آیتم‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

گفتنی است که ادوبی، اوایل سال جاری، ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری را به برخی از محصولات نرم‌افزاری خود اضافه کرد. برای مثال، نسخه جدیدی از فتوشاپ را با عملکردهای پیشرفته‌تر تولید تصویر با هوش مصنوعی عرضه نمود. چند هفته پیش نیز، برنامه Adobe Lightroom با دسترس کلی Lens Blur و دسترسی اولیه به Generative Remove معرفی شد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array