به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هوش مصنوعی (AI) اکنون با استفاده از اپلیکیشنی که محققان ژاپن ساخته‌اند، می‌تواند با نگاه کردن به صورت گربه شما درد آن را تشخیص دهد. این مدل هوش مصنوعی با استفاده از 6000 عکس از گربه‌های مختلف آموزش داده شده است و میزان دقت آن به بیش از 95٪ می‌رسد.

این اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی با نام CatsMe با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه نیهون توکیو توسعه یافته است. دانشمندان این مدل را با کمک حدود 6000 تصویر از صورت گربه‌ها آموزش داده و این تصاویر را بر اساس روش ” Feline Grimace Scale” طبقه‌بندی کردند. علایمی مثل کج شدن گوش، باز شدن چشم و وضعیت سر پارامترهایی هستند که در این مدل هوش مصنوعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پروفسور ادامورا، محقق ارشد این پروژه گفته است: «بیش از ۷۰ درصد از گربه‌های مسن به آرتروز یا درد مفاصل مبتلا هستند، اما از این میان، فقط 2 درصد آنها تحت درمان قرار می‌گیرند. او افزود ابزار جدید به ما کمک می‌کند صاحبان گربه‌ها را از وضعیت سلامت آنها مطلع کرده و مشخص کنیم که آیا گربه آنها به خدمات پزشکی نیاز دارد یا خیر.

هوش مصنوعی گربه ها

از زمان راه‌اندازی این اپلیکیشن در ژاپن در سال گذشته، بیش از 230 هزار کاربر از آن استفاده کرده‌اند. حتی گفته می‌شود برخی از کاربران برای بررسی وضعیت گربه‌های خود هر روز از این برنامه استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که حیوانات خانگی در ژاپن بسیار محبوب هستند، به طوری که انجمن غذای حیوانات خانگی این کشور تخمین زده است نزدیک به 16 میلیون گربه و سگ خانگی در ژاپن وجود دارد. این رقم از تعداد کودکان زیر 15 سال ژاپنی بیشتر است.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی CatsMe برای بررسی وضعیت سلامت گربه‌ها

استفاده از این برنامه بسیار ساده است. فقط کافیست کاربران عکسی از صورت گربه خود را در برنامه آپلود ‌کنند؛ هوش مصنوعی ادغام شده در CatsMe این تصویر را برای تشخیص علائم درد آنالیز خواهد کرد. اپلیکیشن CatsMe در نسخه وب در دسترس است و نیازی به نصب آن ندارید. تنها نکته مهمی که باید مورد توجه قرار دهید کیفیت عکسی است که از صورت گربه خود در آن آپلود می‌کنید.

توسعه‌دهندگان برنامه گفته‌اند به دلیل بازخورد مثبت کاربران، قصد دارند با اضافه کردن یک نسخه پولی با نام CPD Premium، ویژگی‌های بیشتری را به این ابزار اضافه کنند که نه تنها برای صاحبان گربه‌ها، بلکه برای فروشگاه‌های حیوانات خانگی، پرورش‌دهندگان و کلینیک‌های دامپزشکی نیز مفید خواهد بود.

منبع: chatgptguide

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array