به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  سهامداران تسلا روز پنجشنبه از ایلان ماسک، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت شکایت کردند و مدعی شدند که استارتاپ xAI متعلق به وی به یک “شرکت رقیب” تبدیل شده است که استعدادها و منابع هوش مصنوعی را از این شرکت می‌گیرد. این شکایت درست همان روزی مطرح شد که سهامداران به بازگرداندن بسته پرداختی 44.9 میلیارد دلاری ماسک رای دادند.

صندوق بازنشستگی کلیولند بیکرز و تیمستر (Cleveland Bakers and Teamsters Pension Fund)، دانیل هازن و مایکل جیامپیترو، شکایت سهامداران را روز 13 ژوئن به نمایندگی از این شرکت خودروسازی در دادگاه سلطنتی دلاور ثبت کردند.

سهامداران تسلا چه اتهاماتی به ماسک وارد کردند؟

در این شکایت ادعا شده است که ماسک «استعداد و منابع کمیاب تسلا را به سمت xAI هدایت کرده» و در حالی موفق به جمع‌آوری میلیاردها دلار سرمایه برای این استارت‌آپ شده است که «دسترسی xAI به داده‌های مرتبط با هوش مصنوعی این شرکت را تبلیغ می‌کند».

شکایت تسلا از ایلان ماسک

این سه نفر گفته‌اند که xAI «چندین کارمند کلیدی در زمینه هوش مصنوعی را از از این شرکت» استخدام کرده است که یکی از مهم‌ترین آنها، سرپرست تیم کامپیوتری تسلا، ایتان نایت، در مارس 2024 است.

به علاوه، آنها با استناد به گزارش اوایل ژوئن CNBC مدعی شدند که ماسک “شخصاً به انویدیا گفته است واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) متعلق به تسلا، که قدرت محاسباتی اصلی مدل‌های هوش مصنوعی است را برای xAI و ایکس ارسال کند.

در آن زمان، ماسک در X گفت که پردازنده‌های گرافیکی «در یک انبار جمع‌آوری می‌شوند» زیرا این شرکت خودروسازی «هیچ جایی برای دریافت آن‌ها ندارد».

آنها افزودند که عدم وفاداری وقیحانه ماسک، حتی در انجام وظایف امانتداری خود در قبال تسلا و سهامدارانش، هیئت مدیره را کاملاً ناامید کرده است. آنها ضمن اشاره به میلیاردها دلار ارزش به دست آمده در شرکتی غیر از تسلا به واسطه منابع هوش مصنوعی این شرکت، خواستار بازگشت ارزشی شدند که از این کمپانی به شرکت دیگر هدایت شده است.

لازم به ذکر است که سهام شرکت تسلا (TSLA) امسال 26.5 درصد کاهش یافته است. طبق اطلاعات گوگل فایننس (Google Finance) ارزش سهام این شرکت اکنون در حدود 182.47 دلار است.

تسلا هنوز به درخواست اظهار نظر درباره شکایت مذکور پاسخ نداده است.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array