به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هفته گذشته، قانون بازارهای دارایی‌های رمزارزی که به عنوان مایکا (MiCA) نیز شناخته می‌شود، سرانجام توسط پارلمان اروپا تصویب شد. در حالی که مایکا از نظر فنی هنوز باید توسط شورای اروپا تایید شود، شکی نیست که اولین چارچوب جامع رمزارز جهان تا سال 2024 یا 2025 به واقعیت تبدیل شود.

با وجود نقص‌های آن، این مقررات دستورالعمل‌هایی را برای عملکرد، ساختار و حاکمیت ناشران دارایی دیجیتال تعیین می‌کند. همانطور که گزارشگر آن، عضو پارلمان اروپا، استفان برگر (Stefan Berger) می‌گوید، مایکا یک نقطه عطف برای صنعت دارایی‌های رمزارزی است.

جامعه کریپتو از این خبر استقبال کرد و چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، متعهد شد که برای پیروی از مقررات عملی آمادگی داشته باشد، در حالی که تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss)، یکی از بنیان‌گذاران جمینای به فقدان قوانین مشابه در ایالات متحده اشاره کرد.

پاتریک هانسن (Patrick Hansen)، مدیر استراتژی و سیاست اتحادیه اروپا در ناشر استیبل کوین سیرکل (Circle)، در صحبت با کوین تلگراف گفت که مایکا به شرکت‌های ارز دیجیتال اروپایی امکان می‌دهد تا مقیاس و رشد سریع‌تری داشته باشند و به شرکت‌های دارای مجوز این امکان را می‌دهد تا خدمات خود را در بزرگترین بازار واحد جهان ارائه دهند که تقریباً 450 میلیون نفر است.

هنوز مشخص نیست که ایالات متحده از مایکا سرنخ خواهد گرفت یا از طریق اجرای قوانین به تنظیم مقررات ادامه خواهد داد!. حداقل یک کشور قبلاً قول داده است که مایکا را به صورت ملی بپذیرد: معاون کمیته مالیاتی پارلمان اوکراین، یاروسلاو ژلزنیاک (Yaroslav Zheleznyak)، فاش کرد که همکارانش قبلاً روی اجرای برخی از مقررات مایکا کار می‌کردند.

ارز

وارن دیویدسون (Warren Davidson)، نماینده ایالات متحده، پس از آخرین اعلامیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر بازنگری در تعریف مجدد پیشنهادی بورس، اعلام کرد که قصد دارد گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار را از سمت خود برکنار کند. دیویدسون در نظر دارد قانونی را معرفی کند که به طور موثر گنسلر را برکنار و مدیر اجرایی را جایگزین این نقش کند که “به هیئت مدیره (محلی که اختیارات در آن مستقر است) گزارش می‌دهد.

در همین حال، خود گنسلر از ارائه نظر واضح در مورد اینکه آیا اتر باید در طول جلسه استماع کنگره به عنوان امنیتی طبقه‌بندی شود، خودداری کرد. رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحت فشار شدیدی قرار دارد و پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry)، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، علناً خواستار ارائه «قوانین شفاف» برای ارزهای دیجیتال شده است.

علیرغم انتقادات مداوم، SEC به اقدامات نظارتی علیه صنعت کریپتو در ایالات متحده ادامه می‌دهد. هفته گذشته، این آژانس پلتفرم معاملاتی دارایی‌های رمزارزی بیترکس (Bittrex) و یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل سابق آن، ویلیام شیهارا (William Shihara) را به دلیل راه اندازی یک بورس اوراق بهادار ملی ثبت نشده، کارگزاری و آژانس تسویه حساب متهم کرد.

کمیسیون در شکایت خود استدلال می‌کند که مونولیت (Monolith) ناگا Naga (NGC) آی‌اچ‌تی ریل استیت پروتکل IHT Real Estate Protocol) (IHT))، که در بیترکس معامله می‌شوند، اوراق بهادار هستند. این شکایت به دنبال خلع ید، مجازات و دستورات دائمی علیه متهمان در محاکمه هیئت منصفه است.

دادگاه هنگ کنگ در حکمی در مورد صرافی رمزارز منحل شده گیت کوین (Gatecoin)، ارزهای دیجیتال را به عنوان اموالی که می‌توان در امان نگه داشت، تصدیق کرد.

دادگاه پیروی از استدلال اعمال شده توسط سایر حوزه‌های قضایی مبنی بر اینکه رمزارز دارایی است و می‌تواند موضوع تراست را تشکیل دهد، مناسب تشخیص داد. این حکم می‌تواند به متخصصان ورشکستگی در هنگ کنگ شفافیت بیشتری در مورد دارایی‌های دیجیتال بدهد. تأیید اینکه رمزارز دارایی است، مشابه دارایی‌های دیگر مانند سهام، هنگ کنگ را با سایر حوزه‌های قضایی همسو می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array