گفتگوی اختصاصی رسانه ایران دکونومی با «پوریا حداد» مدیرعامل مجموعه هوش مصنوعی “فیلاگر”

مدیرعامل «فیلاگر» با اشاره به تغییرات خیلی سریع در حوزه هوش مصنوعی، بیان کرد: «انقلاب صنعتی چهارم برپایه هوش مصنوعی در حال شکل گرفتن است. این تکنولوژی خیلی چیزها را عوض می‌کند.»

وی افزود: «دیدی که نسبت به هوش مصنوعی وجود دارد 2 نوع است. اول آشنایی عموم مردم با حوزه هوش مصنوعی که از بعد از معرفی الگوریتم‌های جنریتیو AI مثل “چت جی پی تی” صورت گرفت. و دوم کاربردهای اصلی تکنولوژی هوش مصنوعی که مربوط به استفاده آن در صنایع مادر است؛ مثل بهینه سازی مصرف انرژی یا کاهش هزینه‌های عمومی.»

«حداد» در ادامه با اشاره به فعالیت‌های “فیلاگر”، عنوان کرد: «مجموعه فیلاگر از سال 98 شروع به کار کرد و در 3 حوزه فعالیت می‌کند. یک حوزه تولیدات هوش مصنوعی و نیز انجام پروژه‌های هوش مصنوعی برای هولدینگ‌ها است. حوزه دوم منابع انسانی و آموزش هوش مصنوعی است. ما با معضل مهاجرت نیروهای متخصص مواجهیم و در این حوزه نیاز به منابع انسانی متخصص داریم. فیلاگر در این سال‌ها در آموزش تخصص‌های مختلف حوزه‌های گوناگون هوش مصنوعی فعالیت داشته است. حوزه سوم ایجاد رسانه و جامعه هوش مصنوعی است. در واقع فیلاگر به عنوان جامعه هوش مصنوعی ایران شناخته شده است.»  

ادامه گفتگو را در ویدئو زیر ببینید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array