به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، زباله‌های پلاستیکی یکبار مصرف شاید یکی از بزرگترین مسائل زیست محیطی زمان ما باشد. سالانه میلیون‌ها تن پلاستیک در اقیانوس‌ها و محل‌های دفن زباله قرار می‌گیرد و به حیات وحش و اکوسیستم آسیب می‌رساند.

تجزیه پلاستیک‌ها صدها سال طول می‌کشد که منجر به خطرات درازمدت زیست محیطی و سلامتی می‌شود زیرا به میکروپلاستیک‌هایی تبدیل می‌شوند که آب و منابع غذایی را آلوده می‌کنند.

در جدول زیر، کشورهایی که بیشترین زباله‌های پلاستیکی یکبار مصرف را در سال 2019 تولید کرده‌اند، ارائه نمودیم. (معیار، کیلوگرم تولید زباله به ازای هر نفر در ماه مه 2021 و از Statista به دست آمده است.)

کشورهای با بیشترین میزان تولید زباله پلاستیکی

کشورهایی از سراسر جهان در این رتبه بندی حضور دارند که نشان می‌دهد زباله‌های پلاستیکی در هیچ منطقه‌ای متمرکز نشده‌اند.

جالب است بدانید که اکثر کشورهایی در این رتبه بندی قرار دارند، کشورهای ثروتمندتر و توسعه یافته تر هستند. این کشورها سطح مصرف بالاتری دارند و دسترسی بیشتری به کالاهای بسته بندی شده، خدمات حمل و نقل و محصولات یکبار مصرف دارند که همگی متکی به پلاستیک‌های یکبار مصرف هستند.

توجه داشته باشید که ما سرانه زباله‌های پلاستیکی را ارائه کرده‌ایم که با کل زباله‌های تولید شده توسط یک کشور متفاوت است. به همین دلیل است که آلاینده‌های عمده‌ای مانند چین و هند در این رتبه بندی حضور ندارند.

همچنین شایان ذکر است که این موضوع بر روی تقاضای پلاستیک تمرکز کرده است.

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array